Idus

Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

solsken

Av Ida - 10 maj 2008 13:53

Gud så varmt det är dag, härligt! Vi har varit ute och gått, köpt 30 års present till henrik (Lauras, fästman :-D ) Vi har inte firat honom än men i dag tänkte vi med ballonger och glass :-D

Jag gick i shorts i dag, kritvita ben men de blir ju inte i någon annan färg om man inte visar dem. Blir inte brun ändå men vad gör det.

Massa folk var det i byn i allafall. Kul när det lever upp lite.

Wictor har varit rätt lugn än så länge idag, bara ett par utbrott när han inte får som han vill. En typisk 2 åring!


Maja sover gott i vagnen när vi är ute och går, men svårt att veta hur jag ska klä henne. Enligt BVC ska jag ha en mössa och sen en lite tunnare jacka. Mössa är ju själv klart men en jacka på kläderna är ju skit varmt, tror jag ska skippa det hedanefter när det är så här varmt!

 Hur klär/klädde ni era små????

 
 
Lisa

Lisa

10 maj 2008 22:10

Heej.
Viggo har haft t-shirt i dag. Har till å med legat på trädgården(ja vår egen!!! :)) I bara body. Jacka verkar överdrivet, jag tror det är värre att va för varm än för kall!
Kram

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liz

11 maj 2008 09:55

ja de är svårt i denna värmen för de små, särskilt då Wilmer me, som är så rörlig nu, stört omöjlig att hålla i skuggan hela tiden samtidigt som man inte får smörja in honom än :-( men jackan tycker jag verkar överdrivet! Ta en kortärmat hon kommer ju heller ingenstans utan ligger ju där i vagnen.... man ska tänka lite som man själv är klädd, om de inte nu är lite större då kan ju en långärmad ljus tröja va ett bra solskydd... Ha en riktig bra dag!! många soliga kramar

 
Ingen bild

Lauris

11 maj 2008 13:13

Hej kompis!
Idag har jag vatt en sväng till Brunnen, blivit som en drog ärligt talat. Vaknade vid 6.30 o kollade på klockan o tänkte att ja inte skulle åka dit att jag istället skull somna om igen, men som om de inte går helt enkelt. O så bara hoppar jag upp ur sängen o rusar iväg:-)
Men såå skön stund när jag får vara bara för mig själv, sitta i bilen, lyssna på radio, sjunga med, fundera över de ena o de andra. Sen är jag ju ändå hemma igen typ vid 9.30 senast o man har hela dagen framför sig:-)
Köpte ett par strumpbyxor till Majsan idag o fyra par strumpor me till henne, varav ett är av mitt favvomärke. Undrar vilket;-)
Nej, nu ska ja o "fästmanen" äta lasagne.
Hoppas ni har en bra dag!
Kram

OBS: Fick gosa lite för lite me Majis igår så får nog komma igen snart.hihi

 
Ingen bild

snoffan

11 maj 2008 22:23

Hejsan svejsan!!

Hur känns det att vara tvåbarnsmamma?? Vilken sötis ni ha fått:-)

Förra sommaren när Tuva va nyfödd hade vi
T-Shirtbody på henne de dagar det var varmt, sen hade vi en tunnare filt. De ligger ju rätt skyddade i vagnen mot vind.

Ha det bäst!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards