Idus

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Ida - 12 maj 2008 13:23

tack för alla svar om vad jag ska ha på Maja i värmen. Har nog kommit på hur jag ska klä henne nu :-D

På vissa saker känner jag mig mycket säkrare som mamma denna gången och på andra saker osäker...


Detta är Peters sista lediga vecka, känns både bra och dåligt. Bra för att vardagen kommer i gång och man känner att man kan ta i tu med sina sysslor :-D Fast samtidigt älskar jag verkligen att ha min man hemma hos mig :-D


Det blev ett par turer på marknaden och träffade massa roligt folk!

Kul att få visa upp Maja med :-D

Fast jag måste erkänna att mitt dåliga samvete kryper fram när de frågar hur gammal hon är och jag säger strax över 2 veckor. Då stirrarde de på mig och säger brar 2 veckor och redan på marknad. Då tänker jag, shit jag kanske ska sitta med henne hemma!



Idag var det tänkt vi skulle gratulera min brors son Calle å hans 5 årsdag, mendet blev ändrade planer. När han firades i lördags fick han en sån stor studsmatta..han och hans mamma hoppade på den och Calle sa: titta här mamma! Samtidgit som han viftade med fingret och petade henne i ögat. Hon hade ont i går och idag var hon hos doktorn. Det var en rejäl bit av hornhinnan som var borta och hon ser inte med ögat nu. Det kan visst ta rätt långtid för det att läka. Så det blir ev kalas till helgen i stället, vilket är förståligt.


Idag måste vi i väg och handla, funderar på vad jag vill ha för gott och fika på i morgon. (fyller ju nämligen år...) Men jag kan inte bestämma mig för vad jag vill ha.


Lauris: Du får komma hit och gosa med Maja hur mycket du vill :-D

Åhh vad glad jag blir när du hittat strumpbyxor. Kankse ska hänga med dig till brunnen en morgon...om jag orkar,hahaha!

Emilie: Vi kan grilla onsdag eller torsdag, passar någon av dagarna er????

Ovido - Quiz & Flashcards