Idus

Alla inlägg den 23 maj 2008

:-D

Av Ida - 23 maj 2008 15:49

Nu har jag precis klippt gräset, gud så skönt att bara få göra ngt själv för en gång skull!

Varför är det så att man som mamma känner att man inte gör ngt viktigt när man är hemma och tar hand om sina barn. Det är ingen som berömmer en för det. Utan snarare är det så att det är en självklarhet att man som mamma ska ta hand om sina barn, städa, tvätta och laga mat.

Peter berömmer mig men bara när det är så att jag har blivit lite sur över att han kommer hem men inte kan säga att han uppskattar allt jag har gjort under dagen! Peter kräver inte att jag ska göra det men man vill bli uppskattad.

När man jobbar (iallafall inom mitt yrke) så uppskattas man av kollegor och av barn på olika sätt varje dag. Det kan jag sakna lite.

Fast jag älskar att vara hemma med mina barn och uppskattar det mer denna gången när jag känner att jag gör mer nytta än att bara sitta med ett barn i famnen hela dagarna och bara amma. Jag var ju för tusan livrädd över att lämna i från mig Wictor bara en liten stund! GALET!


Nu ska vi snart ut och promenera, jag och min älskade familj!

Av Ida - 23 maj 2008 09:52

Om ungefär 1 vecka fyller vår lilleman 2 år!

Så galet att jag nästan skjuter bort den tanken!

Då blir det stort kalas med släkten och Laura m familj (fast de är ju släkt i och med att vi bestämt att Astrid och Wictor ska gifta sig :-D )

Har bestämt att bjuda på spagetti och köttfärsås (för att Wictor gillar det), till kaffet är det värre. Blir ev. paj och vaniljsås. Tårta är rätt tråkigt.

Någon som har annat förslag......hmmm kanske glass och bär. Hatar att bestämma!


Av Ida - 23 maj 2008 09:45

Idag hade jag bara velat sova runt!

Idag saknar jag faktiskt känslan av att bara kunna ligga i soffan till kvällen och glo på TV.. Hmmm får dåligt samvete över att tänka så!

ror inte jag och Peter ha pussats eller kramats på ett par dagar nu, dåligt! Vi som annars är pussiga av oss (när vi är själva) men vi hinner liksom inte med varandra. Längtar tills vi kan gosa riktigt utan stress över barnen!

I morgon ska Peter jobba över.  Hans chef har varit så bra mot oss att det känns som att Peter får ge tillbaka när det behövs. Sen är han ju ändå ledig veckan efter! :-D

Då ska vi försöka ta varannan dag, att gå upp alltså ;-) Allt cirkulear kring vår sömn nu, hahaha!
Fast jag får sova rätt mycket :-D


Ska försöka ge mig ut på en promenad kring Mörrum i dag, hämta ett paket från HM :-D


Maja skrek inget i går så ersättningen behövdes inte, kanske är så att hon blir lugn av att vi bara har det hemma! ;-)


Emilie: Krya på dig!!!


Ovido - Quiz & Flashcards