Idus

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Ida - 8 maj 2008 17:44

Idag är det helt underbart fint väder, vi har varit ute på promenad. Blev en kula päron glass på laxerian. Jag och Wictor delade men han ville ha av pappas glass med ju :-D

Sen gick vi inom mina föräldrar en sväng. Ringde och pratade med mormor därifrån. Hon lät pigg!


Nu i em/kväll har vi tagit det lugnt. Maja är rätt missnöjd när hon inte är i vår famn, hoppas att hon snart ska känna sig trygg när hon ligger själv igen.

Maja är 2 veckor idag, känns som det var evigheter sen hon föddes och att hon alltid varit med oss.

Änn så länge är jag rätt pigg, fast att jag inte får sova så mycket om nätterna. Maja sover bäst när hon får ligga brevid mig så som det är nu ligger hon på nästan hela min sida och jag i springan och lite på min och Peters sida :-D Vad gör man inte för lite sammanhängande sömn!


Lisa: Jag sa till BVC att vi använde nässug men de sa inget om det. Använder dock bara den när hon verkligen lider. Sen ska man ju hålla rent så att det inte går ner och sätter sig i luftrören..Men de säger alltid olika!


Idag bestämde vi att vi from nästa vecka ska ta med Maja bland folk. Blir kalas för min brorsson Calle som fyller 5 på måndag, dock inte så mycket folk för de ha delat upp gästerna på olika dagar.

Man kan ju inte skydda Maja i all evighet men vi tar ju inte med henne mer än nödvändigt.

Ska även försöka fotograferas för tidningen på torsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards