Idus

Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Ida - 10 maj 2008 13:53

Gud så varmt det är dag, härligt! Vi har varit ute och gått, köpt 30 års present till henrik (Lauras, fästman :-D ) Vi har inte firat honom än men i dag tänkte vi med ballonger och glass :-D

Jag gick i shorts i dag, kritvita ben men de blir ju inte i någon annan färg om man inte visar dem. Blir inte brun ändå men vad gör det.

Massa folk var det i byn i allafall. Kul när det lever upp lite.

Wictor har varit rätt lugn än så länge idag, bara ett par utbrott när han inte får som han vill. En typisk 2 åring!


Maja sover gott i vagnen när vi är ute och går, men svårt att veta hur jag ska klä henne. Enligt BVC ska jag ha en mössa och sen en lite tunnare jacka. Mössa är ju själv klart men en jacka på kläderna är ju skit varmt, tror jag ska skippa det hedanefter när det är så här varmt!

 Hur klär/klädde ni era små????

Av Ida - 10 maj 2008 09:13

Åhhh vad kul med alla kommetarer!!!!!!!!! TACK :-D


I natt ha maja bara ätit vid 3 och sen vid 7, skönt!!


Igår höll jag på att brista samman totalt! Wictor gnäller för allt och inget,slåss, rivs och knips och i går skrek jag rätt ut på han. Första gången jag tappade behärskningen. Säkert inte den sista men jag hoppas att det inte ska bli många gånger till! En stund efter gick jag och Wictor upp och la oss och gosade och jag berättade flera gånger hur mycket jag älskar honom!!

När Wictor tillslut somnat (vår son tillhör den lilla skaran som inte somnar på kvällarna, vi kan ha han vaken till 23.00 ofta) diskuterade jag och Peter hur vi ska göra med honom. Vi kom fram till vissa saker vi ska göra för att det förhoppningsvis ska bli bättre.


Igår fick även Maja följa med in i en affär :-D V körde till Karlsson i bräknehoby, köpte ett biligt jättefint mjukt babygym. Det har i och för sig Wictor redan lagt beslag på . Han tröttnar nog....

På Karlsson hade de jätte fina mumin kläder, köpte dock inget för den minsta strl de hade var 62 och jag vet inte när Maja kan ha den strl så jag väntar.


Idag kommer min kära lauris med familj hit, det blir 11:e maj marknad och grillning. Ska bli kul! Barnen leker så bra tillsammans och Wictor lyser upp när vi säger att Astrid ska komma.


Emilie: Vi kommer gärna på en korv.Jag ska kolla vilka dagar som kan passa! Tror att vi kan vilken dag som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards