Idus

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Ida - 13 maj 2008 13:25

Föresten Maja har namnsdag i dag med ju!

Maja Ingrid Linneá

Av Ida - 13 maj 2008 13:09

Tack för alla Grattis :-D


Nu har vi varit och gått Mörrum runt (runt byn) är helt överlycklig varje gång jag klarar det, tänk det är nästan 9 månader sen sist!!!

När vi kom hem ställde jag mig och gräddade våfflor, super gott och kräsne Wictor åt massa!

Ikväll har jag beställt ost bricka, köpte massa till det i går. Så det ska jag och min make mysa på i kväll,vin får vi dock vänta med några månader :-D

 Fast en kall öl saknar jag massa, köpte alkoholfri öl i julas, kanske ska göra det igen :-D


Angående Majas magknip så tror jag Liz satte fingret på vad det är. Kolsyra!!! :-( Har sen Maja föddes fått avsmak på vatten och dricker därför alldeles för mycket läsk och kolsyrat vatten. Men nu får jag sluta med det... en god anledning i allafall!

Chocklad är det inte för det har jag lurat mig själv att hon får ont i magen av bara för att jag inte ska äta det :-D HAHA, så lätt lurad är jag :-D

Lök och stark mat har jag hållt mig borta från. Mejeri produkter äter jag inte mycket av, kanske ska skippa smör och filen på morgonen...

Duktiga Maja ser till att mamma bantar, hahaha!


Har fått fina gratis kort med posten, blir så rörd!! TACK!!!!

Fick även brev från jobbet, har fått 815 kr i löneförhöjning, jippi! Nu börjar lönen arta sig!

Av Ida - 13 maj 2008 09:50

Blev firad med frukost på sängen, sång och paket. Men viktigast av allt en fin teckning av Wictor :-D

Fick en klocka, halsband och öronhänge av min underbara familj! *älskar*

 Idag ska vi ta det lugnt och mysa!


Igår skulle vi köra och handla men när vi körde på E22 så somnade Wictor, Peter fortsatte mot karlskrona :-D

Där träffade vi en som jag kommer hamna i samma föräldrar grupp, trevligt!

Hon berättade att hon legat inne med deras lille Viktor när han var 6 veckor för han hade haft feber. Jag sa att Maja redan haft feber men "bara" 37.9 och de sa att det inte var någon fara. Viktor hade haft 37.8 och de på barn i karlskrona hade sagt att så små barn ska inte ha feber och de hade dom under uppsikt där i 2 dygn! Blir galen! Hur är det egentligen!!!!!! Ska fråga BVC på fredag när vi ska dit, för är det så allvarligt och Maja får feber igen vill jag ju veta hur det egentligen är!


Maja har haft ont i magen nu ett par kvällar igen, undrar vad det är jag äter hon inte klarar av! Vad är det man inte ska äta när man ammar???


Ovido - Quiz & Flashcards