Idus

Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

födelsedagen!

Av Ida - 13 maj 2008 09:50

Blev firad med frukost på sängen, sång och paket. Men viktigast av allt en fin teckning av Wictor :-D

Fick en klocka, halsband och öronhänge av min underbara familj! *älskar*

 Idag ska vi ta det lugnt och mysa!


Igår skulle vi köra och handla men när vi körde på E22 så somnade Wictor, Peter fortsatte mot karlskrona :-D

Där träffade vi en som jag kommer hamna i samma föräldrar grupp, trevligt!

Hon berättade att hon legat inne med deras lille Viktor när han var 6 veckor för han hade haft feber. Jag sa att Maja redan haft feber men "bara" 37.9 och de sa att det inte var någon fara. Viktor hade haft 37.8 och de på barn i karlskrona hade sagt att så små barn ska inte ha feber och de hade dom under uppsikt där i 2 dygn! Blir galen! Hur är det egentligen!!!!!! Ska fråga BVC på fredag när vi ska dit, för är det så allvarligt och Maja får feber igen vill jag ju veta hur det egentligen är!


Maja har haft ont i magen nu ett par kvällar igen, undrar vad det är jag äter hon inte klarar av! Vad är det man inte ska äta när man ammar???


 
 
Sofie

Sofie

13 maj 2008 12:11

Grattis på födelsedagen! :) Hoppas du får en fortsatt bra dag! kram!

http://http:/mammasofie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie

13 maj 2008 12:13

olivia hade också jätteont i magen ett tag när hon var nästan nyfödd. fick rådet att sluta med mejeriprod., främst mjölk och sluta med choklad. det gjorde jag och efter det mådde hon som en prinsessa! :)

 
Ingen bild

Liz

13 maj 2008 13:04

GRATTIS!!! ha en riktigt bra dag nu då och bara bli bortskämd o ta de lugnt!! :-)

ang. vad man ska äta o inte är de nog väldigt olika från person till person och barn till barn, men jag vet att de säger för mkt choklad (har dock aldrig hindrat mig :-D) stark mat, lök, kolsyra att de kan bli magknip, men som sagt man får testa sig fram lite vad det kan va, tänk lite vad du själv kan bli lite gasig av, undvik det.... kram kram

 
Lisa

Lisa

13 maj 2008 13:31

Stort grattis! :)
Chansar på att Viggos onda mage hänger i hop med min konsumtion av jordgubbssaft alternativt yalla-jordgubb, det är väl en de grejer man inte ska inta i samband med amning... Får sluta med det :)

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards