Idus

Alla inlägg under september 2010

Mat

Av Ida - 5 september 2010 15:37

Nu är jag i gång med tacopaj, pizzabullar,moussaka,pyttipanna och potatismos och kassler. Allt detta för att min man ska kunna ha massa mat med sig när han är i väg och jobbar.

Är jag inte en god hustru så säg :-)

  

Mia

Av Ida - 5 september 2010 14:35



Nu bloggar hon igen kolla ----> Mia

Av Ida - 5 september 2010 14:30

Att göra tacopaj men ORKAR inte egentligen...gahh!


Jaja lovat är lovat. SKa skriva inköpslista så vi kan handla det som behövs..

Av Ida - 5 september 2010 13:57

Nu sitter jag äntligen vid datorn...efter flera dagars bloggande från iphonen blir det lite bloggning från dator vilket också innebär bilder :-)

får be om ursäkt för alla stavfel som det blivit med iphonen..är lite krångligt med den..

I natt har jag sovit med Morgan...

  

Ja jag vet att jag har dålig humor men var tvungen :-)


  '

Majas fina jacka :-)

 

<3 <3 <3

Min fina fina lilleman!

    

Fina fina Loppan   Bus i badet :-)   Frukost mys i soffan   Wictor gungar   Mamma o Maja bus

Wictor ska spela dator :-)  

Av Ida - 5 september 2010 09:25

Vaknade precis och ligger fortfarande i sängen. Maja ligger brevid och sover, den lilla loppan. Från vardags rummet hörs Disney från tv;n. Kan tänka mig att grabbarna Karlsson sitter därute och myser :) Idag har vi inte så mycket på schemat mer än att vi ska göra tacopaj. Mycket så att Peter kan ta med sig lite matlådor i kväll när han kör.Något jag har kommit på som jag ska ändra på när Peter kommer hem nästa vecka är att se till att jag får lite egentid.Måste det om jag ska orka i längden. Igår åkte jag i väg och handlade fick då hela barnaskaran med mig och lika när jag tog mig ett bad i går kväll. Kärlek!!

Av Ida - 4 september 2010 17:41

Saltkråkan is the shit! Eller ja alla Astrid lindgrens filmer ligger mig varmt om hjärtat. Som tur väl är har barnen fallit lika mycket för dem. Idag ringde jag min kusin och fick låna saltkråkan och alla barn i bullerbyn.jätte snällt!!Snart ska vi börja på middagen sen är det mys i soffan som gäller till dansfeber tror jag. Inte super bra men lätttittat :)i morgon kväll blir jag tillfällig singel igen ;) då åker Peter till mönsterås igen.... Hoppas jag får en lugn vecka på jobbet och hemma.

Av Ida - 4 september 2010 15:58

Mitt blogg inlägg i torsdags verkar inte publicerats :( skrev ett efter min hjärn röntgen.. Det gick jätte smidigt och allt gick på ca 5 minuter. Nästa vecka ska min läkare ha svaret. Onsdag ringer jag :) är allt bra där vilket jag tror så ska jag kontakta öra näsa hals tänkte jag. För jag måste måste reda ut detta. Med min förkylning kom allt och vara värre igen. Det i sig tyder väl på att det är ett virus. Nog tjatat om det!!Min Peter kom hem i torsdags <3 barnen ballade ur och testar allt. Det är så de visar sin kärlek :)i går fick wictor feber, hög!!! Som mamma blir jag sååå orolig. Extra orolig när det är wictor säkert flr de otaliga läkar besöken med honom sen han vara ca 4 månader. Men även för att han vekligen ser jätte sjuk ut.I dag är han feber fri men det är Majas tur. Lilla lilla gumman!!Idag har vi haft en hemma dag. Vi har bakat massor det gillar vi här hemma. Dock är det bakandet vi gillar och ofta får slänga mycket av det vi gjort sen...Festen vi var bjudna på i kväll har vi fått ringa och tacka nej till. Sååå surt då vi sett fram emot den jätte jätte mycket :(i stället tar vi en myskväll hemma vilket inte är fel iofs!

Av Ida - 1 september 2010 19:49

Ja sista natten självmed barnen denna veckan. I morgon kommer pappa Peter hem. Wictor frågade idag om pappa var död.. Han fick ringa och frågade. Han har mycket tankar om döden vår fina kille. Idag har jag varit så trött och slö. Sov efter jag lämnat barnen. Efter jag hämtad dem sen åkte vi hem. Fixade lite här hemma men svetten rann från mig och jag fick lägga mig. Sen körde vi till mina föräldrar och fick mat. Gott!!!Nu sover Maja, wictor kollar på film. Jag ska ta en Alvedon för skallebangen.. Kanske hjälper det mot min yrsel också'. Den är inte rolig i dag.

Ovido - Quiz & Flashcards