Idus

Alla inlägg under maj 2008

Av Ida - 2 maj 2008 08:37


Det är precis så här det är!!! 


"Man är inte kär i en kille för att han är snygg, Han är snygg för att man är kär i honom."

Lånat från:

http://mammasofie.bloggagratis.se/

Av Ida - 2 maj 2008 08:17

 Är lite seg på att uppdatera, men tiden går så snabbt och datorn är på övervåningen så det är inte super lätt att bara sätta sig vid den. Men försöker i allafall uppdatera 1 gång om dagen :-D


Igår var Anna här, sååå kul att träffa henne!! Maja fick en super fin

jeansklänning jag kollat på innan vi fick Maja och sagt att en sån vill jag ha om det skulle bli en flicka :-D. Hon fick även en jätte fin esprit body till, TACK!

Wictor älskade att ha Anna här, ropade på henne massor :-D


Kl 14 var vi på BVC och Maja hade gått upp bra, 35 g från sin födelsevikt och så hade hon växt 3 cm. På BVC varnade de för RS viruset som härjar massor just nu. Vi frågade på BB dagen innan vi åkte hem hur det var med RSviruset, men de sa att det inte var ngt. Men det är det visst, BVC hade fått skicka in ett fall senast förra veckan!

Så jag och Peter har nu bestämt att vi inte ska ta ut Maja bland massa folk tills vi hört att det inte är några fler RS fall. Ingen som är eller där någon i familjen är dålig eller förkyld får komma hit.

Låter kanske strängt men vi vill inte riskera ngt! Är så himla onödigt och alla hinner ju träffa Maja tids nog ändå!


Idag ska jag ha mina barn själv i ett par timmar :-D Peter ska nämligen hämta vårt andra hem, husvagnen. HAHAHA :-D



Vi måste även köpa miniform till Maja hon har det jobbigt med magen på kvällarna :-(

Fast jag klagar inte för inatt har hon sovit 7 timmar i sträck, sen sov hon tills 7.30 och åt igen. Hoppas det håller i sig. Får jag bara 4 timmars sammanhängande sömn är jag nöjd!


Av Ida - 1 maj 2008 08:30

Redan maj kan inte fatta det, bara 2 veckor tills jag fyller år och sen i slutet av månaden fyller Wictor 2 år! Kan inte fatta det! :-D


I går var vi i karlskorna och kolla Majas höfter, en undersökning som max tog 2,5 minut. Och det tog oss hela dagen med bilfärd ammning mm. Så trist att de inte kan göra det i karlshamn!


Sen var det meningen att vi skulle gå och titta på majbrasan, men vi gick till mamma oh pappa och blev sittande där. Jag får ont i övre magen när jag går, muskler som inte används annars tror jag och sen kan det även bero på mina tunga bröst. :-D


Idag kommer Anna och sen ska vi även väga Maja på BVC i dag.


Maja ska heta      Maja Ingrid Linnea Karlsson




Ovido - Quiz & Flashcards