Idus

Alla inlägg under maj 2008

Av Ida - 23 maj 2008 09:45

Idag hade jag bara velat sova runt!

Idag saknar jag faktiskt känslan av att bara kunna ligga i soffan till kvällen och glo på TV.. Hmmm får dåligt samvete över att tänka så!

ror inte jag och Peter ha pussats eller kramats på ett par dagar nu, dåligt! Vi som annars är pussiga av oss (när vi är själva) men vi hinner liksom inte med varandra. Längtar tills vi kan gosa riktigt utan stress över barnen!

I morgon ska Peter jobba över.  Hans chef har varit så bra mot oss att det känns som att Peter får ge tillbaka när det behövs. Sen är han ju ändå ledig veckan efter! :-D

Då ska vi försöka ta varannan dag, att gå upp alltså ;-) Allt cirkulear kring vår sömn nu, hahaha!
Fast jag får sova rätt mycket :-D


Ska försöka ge mig ut på en promenad kring Mörrum i dag, hämta ett paket från HM :-D


Maja skrek inget i går så ersättningen behövdes inte, kanske är så att hon blir lugn av att vi bara har det hemma! ;-)


Emilie: Krya på dig!!!


Av Ida - 22 maj 2008 18:07

Maja hade gått upp 235 g denna veckan. Men ska ge ersättnig på kvällen som ett tillägg till ammningen. För BVC susanne trodde som jag att det var att hon inte blev mätt utan behöver en liten extra slurk.

Och precis som jag trodde så kryper ju bebisar ihop när de har ont i magen, Maja sträcker på sig och är arg!

Så jag hoppas att det ska hjälpa med ersättning!

Vill ju så gärna amma. BVC susanne sa även att jag ska ta det lugnt och försöak vila. Men det är ju inte jag, jag mår bäst av att ha lite att göra. Sätter jag mig har jag svårt att resa mig igen. :-D


Ingalill: Kul att du läser min blogg! Du ska veta att jag saknar dig och Agneta massor. Har inte hittat glädjen i jobeet sen jag slutade på regnbågen. Ibland undrar jg till och med om jag jobbar med rätt jobb.....

Hoppas att allt är bra med dig!


Frida: Jag tycker inte skillanden på 1 och 2 barn är jätte stor, fast jag var ju inställd på att det skulle vara skit jobbigt. Så för mig är det bara positivt!

Det kan ju ha med att göra att jag mådde så dåligt  under grav. och att jag njuter nu över att jag mår så bra!


Emilie: Har inte hunnit hälsa på med mamma och Emma denna veckan. Nästa vecka kanske?? Annars kanske jag kommer själv :-D

Av Ida - 22 maj 2008 08:45

Vilken kväll vi hade i går alltså!

Wictor vägrar sova, skriker tills han inte får luft.

Maja skriker oxå som en galning men vet inte varför. Har trott att det är magont men hon drar inte i hop sig som bebisar brukar göra när de har ont utan hon sträcker på sig.

Hon vill äta men blir arg och släpper bröstet.

Mina bröst känns helt utpumpade på kvällen.

Ska väga i dag så vi får se, men jag har faktiskt god lust att köpa ersättning och ge på kvällen för att kolla om det är så att hon inte får tillräckligt på kvällen.

Hon äter ju så ofta att det inte hinner fyllas på tillräckligt.

Vad tror ni?????

Min mamma ska följa med mig till BVC, känns lite jobbigt att behöva ha koll på Wictor samtidigt som man ska väga, mäta och prata. Tur att jag har min mamma!

Av Ida - 21 maj 2008 20:01

Idag har Maja knappt sovit ngt alls, hoppas att natten ska bli bra.


Fick sms från en kompis (peters tjej kompis som även är min komipis nu :-) )

de fick en liten Leo i måndags, kul!


Nu ska vi lägga oss i sängarna och kolla på TV. Mysigt!


Av Ida - 21 maj 2008 15:44

Idag är det ju 3:e dagen själv och det har gått super. Hade ju lillasyster här i natt. Så spännande tyckte Wictor så han kunde inte sova. Slutade med att han grät sig till sömns :-( Fast han har sovit i vår säng hela natt. Så hela familjen har sovit tillsammans! :-D

Det var skönt att ha Emma här i morse. Fick lite gjort i allafall.

Efter att Emma åkt så gick vi ut och begav oss till lekplatsen.

Ska nog erkänna att jag är en bättre mamma när barnen blir lite äldre, tyckter det är mycket roligare nu när Wictor är lite äldre.

Han var jätte duktig när vi var i väg och lyssnade bra.

Vid efter 12 gick vi hem och gjorde middag, stuvade makariner och korv, Wictors favorit. Sen tänkte jag ge mig i kast med att soman Wictor. Slutade med att jag satt på altangolvet (i betong )skakade Majas vagn (hon ville inte sova) och lät Wictor pilla på mitt öra (det gör han alltid när han ska sova eller mysa) Tillslut somnade Wictor och jag fick ta upp Maja och ge henne mat. Hon har ätit massa i dag och inte alls sovit så mycket som hon brukar, lilla stumpan!


Nu har jag lagt in alla räkningar så de kan dras så fort lönen kommit in..bläää

Nästa månad bli nog bättre i allafall!

Tycker det är lustigt att vi inte fick Majas barnbidrag denna månaden, kankse kommer lite senare för vi hade tills i går på oss att ändra kontonr till insättningaen av barnbidraget.


I morse han jag även med att boka vår semester, 2 veckor på Öland med Peters bror med familj!

Fick jätte fina platser! :-D

Men dyrt var det och det ska betalas redan den 14 juni!


I kväll ska vi ta det lugnt, bada Wictor och sen lägga oss tidigt.


Nästa vecka är Peter hemma igen, mys!

Av Ida - 20 maj 2008 15:51

Andra dagen själv med barnenoch jag ska inte säga mycket än egentligen men så här långt tycker jag faktiskt att det går lättare med 2 barn än med bara 1.

Visst jag är trött när Peter kommer hem och tycker att han kan hjälpa till och låta mig pusta ut lite. Men det är inte så självklart för han. Han är underbar min Peter men ibland blir jag galen på honom!

Är inte behov av egentid men lite space ibland, när de infallen kommer hotar jag med att jag ska gå i väg och bara vara själv till helgen. Något jag sen aldrig skulle kunna göra! :-D


Wictor vaknade 7  i morse, då gav jag Maja mat och sen hoppades jag på att även Wictor skulle vilja somna om men icke. Satte på TV sen och jag låg kvar ända till 9 sen...dålig mamma :-(

Vi gick och la oss och jag tror att vi somnade vid halv elva - elva. Sen åt Maja vid 4, 6 och 7. Så jag ska inte klaga på det.


Efter vi ätit frukost i morse så klädde jag på barnen och gick runt Mörrum, gick inom kyrkogården till morfar  och konsum. Handlade dricka och kex sen gick vi inom mina föräldrar.

Sen gick vi hem och i brevlådan hemma låg ett paket till Wictor från kusinerna i Malmö. Det innehöll en bok till mig och Peter,T-shirt till lilleman och ett gosdjur till Maja, TACK!! SÅ kul med överaskningar!


Ringde och tackade medans jag lagade mat. Sen har Wictor lekt, Peter kommit hem och allt rullar på :-D


Inatt kommer Emma och sover här, Johan ska iväg och hon vågar inte sova själv i huset. Så glada är vi för det!

Av Ida - 19 maj 2008 18:48

Idag har jag alltså varit själv med mina 2 barn och det har gått över förväntan!

Klockan ringde kl 8 och Maja som ligger länge hade svårt att vakna :-D

Frukost, blöjbyten, rena kläder, tandborstning m,m sen begav vi oss till mina föräldrar och lämnade av Wictor. Jag och Maja åkte till föräldrar gruppen på BVC, super trevligt!


Sen hämtade vi lilleman och var en stund hos mina föräldrar innan vi åkte hem och lagade mat (klarade till och med det idag!!)


Vi åt, lekte och lyssnade på musik, sen kom Laura och Astrid och vår efterlängtade pappa Peter!

Peter som bara sovit 4 tyimmar i natt gick och la sig efter han ätit och vi andra lekte.

Wictor var helt galen, slog occh puttade Astrid. Vet inte vad som flög i honom han som brukar älska at leka med Astrid!!


Maja gnäller rätt mycket nu, har fått massa mat så det kan inte vara det! Kankse överstimulerad för hon har varit vaken ett tag nu.


Imorgon är det långpromenad som gäller, kankse även stannar vid en lekplats med lilleman!

Av Ida - 18 maj 2008 21:23

Idag har vi städat massor. Även putsat några fönster. Peter har jobbat ute och fått det riktigt fint men en hel del kvar att göra som alltid i ett hus!

I Em kom Peters storebror med familj hit från Bromölla, första gången de fick träffa lilla Maja :-D

Wictor skulle egentligen sovit hos mormor o morfar i natt men somnade i Peters knä när vi hade besök :-D


Jag ska till föräldrar gruppen i morgon kl 10 (Wictor ska vara hos mormor och morfar under tiden) och i och med att Wictor brukar kunna ligga till 9 så tyckte jag att det kanske hade varit mysigare för Wictor och mina föräldrar att få ligga till sig och äta frukost i lugn och ro. men det blir nog bra ändå!

Vill ju helst ha min lilleman hos mig :-)


I morgon kommer även Lauris och Astrid hit, alltid kul tycker vi!


I morgon är det även min första dag själv med barnen, men är övertygad om att det kommer gå super. Jobbigt själv klart men jag är utbildad till att ta hand om andras barn då måste jag kunna ta han om mina egan, eller hur hahahaha!!!


Mår för övrigt mycket bättre i brösten, det hjälpte direkt med nässpryen!

Ovido - Quiz & Flashcards