Idus

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

irritation

Av Ida - 9 september 2010 19:28

Kollade lite på fejjan innan oh blev en smula mirriterad, varför?

Jo det är här med jultidningar.



Det börjar knackas dörr innan man lagt undan sommarkläderna bara det.
Men när man öppnar är det ju små barn som står och säljer och försöker skrapa ihop till premiern de tittat ut och vill lyckas få. Självklart hjälper man som förälder till, kanske tar med till sitt jobb osv för att barnet ska få sälja lite till.


Nu på senare år är det fan föräldrarna som säljer!!!!! INTE KLOKT!

Åter till fejjan där är det en som till och med där lagt ut ett stort inlägg om köpa jultidningar.
LÄGG NER!


Är det inte barnens grej? Kan de inte få lösa sin försäljning själva med lite hjälp och stöttning av föräldrarna?

Vill man inte som förälder att sitt barn ska lära sig något när de säljer jultidningar som ansvar mm?

Föräldrarna ska väl inte behöva sälja åt dem också?!?!?!


Vad tycker ni??

 
 
Ingen bild

Svenne

10 september 2010 00:08

Jultidningar?? Redan.. Är inte det liiiite väl tidigt??

Hur skall ungarna lära sig tjäna pengar om föräldrarna tar över?? Jag minns att jag och Peter sålde jultidningar.. Ehh.. Jag ville igentligen inte så jag bara hängde med på ett bananskal, men ändå. Vi var ute hos grannar, far & morföräldrar. Vi var för farao i Norje och knackade dörr med Peters djävla jultidningar. (med väldigt lite hjälp ifrån Mona)

Barn skall lära sig att ta ansvar, läsa igenom allt och inte låta vuxna ta över. Vuxna får gärna förklara för barnet, tills de förstår vad som händer, och varför man gör som man gör. Vad har de för nytta av att föräldrarna tar över??

då blir det bara
- "Jag vill ha den där premien" vilket slutar med att föräldern får punga ut med x antal kronor tills de kommit upp till den.

 
Ingen bild

Madeleine

10 september 2010 06:21

Det känns som att det är föräldrarna som säljer jultidningarna i stället för barnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards