Idus

Alla inlägg under augusti 2008

Av Ida - 22 augusti 2008 10:11

idag känns det bättre. Wictor verkar helt frisk och Maja har ingen feber.

Natten tillbringade jag sovande på toa golvet, förklarar inte mer ;-)


Idag hoppas jag kunna börja äta lite suger i tarmen efter 3 dagar matuppehåll, men det ör ju bra med vikten som tog sig ett språng upp efter jag slutade amma. Gick upp 4 kilo :-( Men de är nere. Njuter tills jag börjar äta igen för då kommer de säkert komma tillbaks :-)


I september är det tänkt att jag ska börja på viktväktarna,  hade behövt och vill gå ner 10 kilo till. Är då fortfarande tjock men jag är nöjd då :-D


Maja har börjat "prata" ngt enormt, så go lilla Loppan!


Konstigt att 2 syskon kan vara så olika redan från start. Till utseendet är de jätte lika men till sättet jätte olika.

Maja är matglad och har ett stort behov av lugn och ro. Måste få somna själv i sin säng eller liggdel i vagen. Wictor behöver jätte mycket närhet och somnar bara i famnen typ. Och han har ju varit jobbig med maten sen han var bebbe.

Han åt potatis och kött för första gången när vi var i Västervik och mormor bjöd på kalopps. Han åt som en galning!


Lauris: Hoppas verkligen att vi kan ses snart! Söndag kanske?? då borde vi inte smitta mer :-D


Idag blir det som igår massa OS

Av Ida - 21 augusti 2008 18:32

usch fy fan för att vara sjuk, är dck liiite bättre. Inte kräkt idag men magen är inte ok och febern håller i sig. Badade av mig nyss och det tog på kraften vill jag lova!

 Lilla Loppan har oxå fått feber :-(

Hoppas att det inte blir med än feber för hennes del!

Av Ida - 21 augusti 2008 13:51

Blev magdålig i går morse, diarre, feber och kräker. Usch skit jobbigt vill inte :-(

Wictor som smittat mig och lilla Loppan hon fiser grymt hoppas det inte blev mer för henne!  :-(

Av Ida - 19 augusti 2008 16:42

Wictor verkar vara så gott som frisk, gnällig men det beror nog mest på att han inte ätit ngt direkt. men vi tvingar nte honom man vet ju hur man själv är när man varit magdålig.


Idag har jag bokat hotell i Norrköping då vi ska upp i oktober. Kollade priser igår men bokade inte som tur väl var för idag med coop reklmaen var dert erbjudande på hotell. Kollade hemsidan och det fanns ett hotell i norrköping. Så det blev 1500 billigare nu :-D

Ska boka tåget med för det blit mycket billigare att åka tåg upp än att köra vilket jag först inte trodde.


I morgon ska jag och Peter på en hemlig träff :-D Ni får reda på vad efter helgen :-D


Liz: Bra att jag blir bjuden om det blir klädparty ;-)

Frida: Vad snabbt ni är hemma :-D Kul med en gosse!


Nu kommer min gosse och vill sitta hos mig!


Av Ida - 19 augusti 2008 10:41

Wictor kräktes ett par ggr till igår, även lös i magen och sen feber. Inatt har han varit oroilig och vi 3 var han varm och fick alvedon. Idag verkar han lite piggare så här långt förutom att han är jätte mammig!. Nu ska vi bara få i han massa dricka.

Idag ska vi ta det lugnt och mysa framför TV hela dagen om jag får som jag vill :-D Tror Wictor behöver det med och små mumsa lite helatiden.

Peters mamma ville komma hit idag men vi tycker det är bättre en annan dag.

Liz: drömde om dig i natt :-D Jag kom hem till dig på klädparty och ditt kök (som ni höll på att renovera var i bruna färger, allt till och med kyl och frys. drömde säkert om det bara för du berätta att ni höll på att renovera ert kök :-D


Igår spelade jag in serien singelmammaor som startade på 1:an, tittade på den nu på morgonen. Jag älskar såna serier! synd bara att den varar 30 minuter (fast det var ju utan reklam avbrott i allafall)

Av Ida - 18 augusti 2008 17:05

Pratade med lauris nyss, så längesen nu känns det som :-(

Känner mig så usel för jag inte vet vad jag ska säga till henne när hon är så ledsen. Kan bara ana hur jäkligt hon har det!! Men jag tänker på dig massa vännen!!!!


Liz: det är en super grej att göra till en möhippa, vem ska gifta sig?? Någonman vet? *nyfiken i en strut tittar Ida ut * :-D


Wictor har inte kräkts mer men har lite feber :-( Hoppas att han är friskare i morgon!

Idag har Maja får sin första smakis, hon förstod först inte hur hon skulle göra. Hon är så go! Hon har "mullat" till sig lite, precis så som bebbar ska vara!

Av Ida - 18 augusti 2008 13:13

Hemma  igen och Wictor är magdålig :-( Kräkts en heldel :-(


Tack för alla fina kommentarer om bilderna!


Liz: Det kostade inget, betalde bara om man ville ha bilderna sen. 2 bilder gav jag 550 kr för (de som köpte 10 gav 1650). Dyrt men fina. Smink,hår och foto var värt 750 kr och det gjordes av proffs.

Tycker du ska ta några tjej kompisar med dig och åka. Eller rent av dina systrar, fint med bilder på er tillsammans med då ju :-D

kolla denna sidan och anmäl dig!! Ni andra med vet jag!

http://thestudiogroup.se/


Av Ida - 17 augusti 2008 21:43

Blev en super kul dag med Anya, Sanna och Anna. Smikad, fixad i håret och fotad av proffs!

Här är bilderna jag valde.

Inte jätte nöjd med det blåa vid ögonen men det skulle förstärka mina ögon enligt han som smikade mig. Han var utbildad i London så jag litade på honom ;-)

Lite lustigt var det att posera framför kameran men kul tillslut :-D

Ovido - Quiz & Flashcards