Idus

Alla inlägg den 22 augusti 2008

:-(

Av Ida - 22 augusti 2008 15:49

Trodde jag var bättre men icke, har fortfarande feber och lite orolig i magen! :-(


Saknar min mormor grymt idag. Hon ringde alltid för att höra hur det var med oss när vi ar sjuka och fixade alltid mat till oss. Saknar det något fruktansvärt och fäller en del tårar :-(

Det är saker i vardagen som gör en påmind som är värdefulla men jobbiga.

Vi hjälpte alltid varandra. När hon var sjuk fixade jag alltid proviva drycker och varma koppen, det blev hon sååå glad för och lika glada blev vi för hennes hjälp.

Usch vill ha tillbaka min mormor!

Av Ida - 22 augusti 2008 10:11

idag känns det bättre. Wictor verkar helt frisk och Maja har ingen feber.

Natten tillbringade jag sovande på toa golvet, förklarar inte mer ;-)


Idag hoppas jag kunna börja äta lite suger i tarmen efter 3 dagar matuppehåll, men det ör ju bra med vikten som tog sig ett språng upp efter jag slutade amma. Gick upp 4 kilo :-( Men de är nere. Njuter tills jag börjar äta igen för då kommer de säkert komma tillbaks :-)


I september är det tänkt att jag ska börja på viktväktarna,  hade behövt och vill gå ner 10 kilo till. Är då fortfarande tjock men jag är nöjd då :-D


Maja har börjat "prata" ngt enormt, så go lilla Loppan!


Konstigt att 2 syskon kan vara så olika redan från start. Till utseendet är de jätte lika men till sättet jätte olika.

Maja är matglad och har ett stort behov av lugn och ro. Måste få somna själv i sin säng eller liggdel i vagen. Wictor behöver jätte mycket närhet och somnar bara i famnen typ. Och han har ju varit jobbig med maten sen han var bebbe.

Han åt potatis och kött för första gången när vi var i Västervik och mormor bjöd på kalopps. Han åt som en galning!


Lauris: Hoppas verkligen att vi kan ses snart! Söndag kanske?? då borde vi inte smitta mer :-D


Idag blir det som igår massa OS

Ovido - Quiz & Flashcards