Idus

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 29 augusti 2010 07:26

I natt har har min förkylning brutit ut rejält det vill jag lova.Innan jag började jobba igen efter semestern sa Peter " 2 veckor sen blir du sjuk." han hade rätt....:(wictor är jätte förkyld han med! Kan hoppas att min yrsel denna helg har varit värre pga av förkylningen som jag haft i kroppen.Festen i får var riktigt lyckad. De som höll i festn fick ett spel av oss. Sanning och konsekvens. Det spelade vi allihopa nästan hela kvällen. Jätte kul!!!

Av Ida - 28 augusti 2010 09:49

Vår lördagsmorgon började vid strax över 7. Då var vi utvilade allihopa. Mysigt att få vakna tillsammans och veta att man har några timmar att mysa i sängen. Nu på morgonen har vi lekt sjörövare. Peter var fånge och vi jagade honom över hela huset. Maja tyckte synd om sin pappa och grät lite. Nu ska vi på födelsedagsfrukpst. Skriver mer sen!!

Av Ida - 27 augusti 2010 20:12

Wihooo det gick vet inte vad jag har gjort för fel de andra mgångerna. Men det kvittar ju nu :-)Bion gick jätte bra idag. Filmen var bra, popcornen goda och det bästa barnen gillade det.Maja vår lilla dramaquene sa efteråt att hon va lite "äd". Sen bytte hon ömme lika snabbt. 3D glasögonen gick inte hem hos wictor denna gången heller. Maja ville inte heller ha dem på sig. Men de klagade inte över att de inte såg bra. Det är ju huvudsaken!!I morgon är det fullt upp med kalas och fest. Hade velat vila lite... Peter har varit hos doktorn med Wictor idag. Hans öra irriterar honom. Röret som opererats in har lossnat och sitter i hörselgången. Han får absolut inte få någon vätska i örat. Sen skickade läkaren remiss till öra näsa hals.Lilleman är förkyld så jag hoppas han håller sig frisk i morgon annars får vi vara hemma.

Av Ida - 27 augusti 2010 20:08

Nu ska vi se om det går att blogga från min iPhone. Hade ju varit kul om det fungerade!!

Av Ida - 26 augusti 2010 19:46

Peter ska jobba i morgon....jag hade sett fram emot att barnen skulle få en lugn dag hemma med sin pappa, själva.

Vet att det inte något att göra åt men surt ändå.

Anledningen till att han ev skulle bli ledig är för att på måndag åker han på resejobb. Blir borta måndag till torsdag. Hur länge det ska vara så vet vi inte.

Jag tycker det känns ok inför det. Jag hoppas att barnen ska ta det bra med. De förstår och anpassar sig bra men både jag och Peter känner oss lite smått nervösa inför det.

Jag får känna på hur det är att vara ensamstående......Lite i allafall.


Ja ja nog gnäll nu är jag nybadad och sängen väntar med filmtittande.

Av Ida - 26 augusti 2010 18:34

Nu blir det bad och sen krypa ner i sängen med familjen. Ska försöka hinna se en film i dag. Vi ska lämna tillbaks lite filmer i morgon. De vi hyrde förra fredagen.


På lördag ska jag och min Peter på fest i Bromölla. Jag ska köra. är inte så mycket för det där med att dricka. Tyvärr skriver jag för jag önskar jag var det hahaha. Det är ju ganska kul att vara lite berusad men jag blir ALLTID dålig på något sätt. Huvudvärk, kräk och trött!! Blir inte människa på flera dagar och då har jag inte druckit mycket. Men jag har och tror att jag kan vara kul nykter också :-)

Lördagen efter är det också fest, den ser vi fram emot mycket. Då ska jag minsann tvinga ner nån cider ;-)

Av Ida - 26 augusti 2010 18:20

Oj vad veckan gått snabbt men det gillar ju jag :-)

Trivs på jobbet trost att det är väldigt intensivt ett par timmar mitt på dagen då det är inskolning. Det tar på krafterna enormt mycket!

I dag på rasten tog jag en runda på stan och fyndade lite. Köpte fler trosor till Maja. Även ett par "öjehänge" med clips. De gillar hon :-)


När jag kom hem i dag möttes jag av en lilleman som börjar bli förkyld..lite på gränsen till feber och en ledsen liten Loppa. Hon hade sovit och vaknat ledsen :-( Tar alltid ett tag innan on piggnar till riktigt sen.


I morgon är det fredag och Peter blir ev ledig, SKÖNT!

Wictor är glad för det. Han har kommit in i en period då han helst är hemma/ledig.

På kvällen ska vi på bio. En filmpremiär och även bio premiär för Maja

Toy story 3 blir det. Jag tror det ska funka att ha med Maja.

Ska bli mysigt (förhoppningsvis)

Av Ida - 25 augusti 2010 19:34

Jag behöver er hjälp!

Maja var blöjfri i ca 3 veckor innan hon började hos dagmamman. Super bra!
Sen hon började hos dagmamman igen har hon bajsat ner sig i trosorna varje dag. Oftast flera gånger per dag också.

Vi pratar med henne och säger att man ska bajsa på potta/toa. Att hon är en stor tjej nu som har trosor och dom bajsar man inte i.

De sista dagarna är hon stolt över on bajsta i trosorna.VI säger det ska du ju inte. Jo säger hon.

Idag blev jag lite sur sa att hon inte fick bajsa i trosorna mer det är inte kul!


Jag vet att man kan falla tillbaks när det gått så bra. Men det känns som hon gör det medvetet och sen tycker det är kul.

Kan det vara så att det är en form av trots?


Jag funderar på att vi ska i väg och köpa klistermärken som hon väljer ut. Dessa får hon sen klistra på ett papper när hon bajsat i potta/toa.


Ovido - Quiz & Flashcards