Idus

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Ida - 25 augusti 2010 19:34

Jag behöver er hjälp!

Maja var blöjfri i ca 3 veckor innan hon började hos dagmamman. Super bra!
Sen hon började hos dagmamman igen har hon bajsat ner sig i trosorna varje dag. Oftast flera gånger per dag också.

Vi pratar med henne och säger att man ska bajsa på potta/toa. Att hon är en stor tjej nu som har trosor och dom bajsar man inte i.

De sista dagarna är hon stolt över on bajsta i trosorna.VI säger det ska du ju inte. Jo säger hon.

Idag blev jag lite sur sa att hon inte fick bajsa i trosorna mer det är inte kul!


Jag vet att man kan falla tillbaks när det gått så bra. Men det känns som hon gör det medvetet och sen tycker det är kul.

Kan det vara så att det är en form av trots?


Jag funderar på att vi ska i väg och köpa klistermärken som hon väljer ut. Dessa får hon sen klistra på ett papper när hon bajsat i potta/toa.


Av Ida - 25 augusti 2010 19:05

Ja det har jag varit idag. Humöret på topp, bara det gör ju sitt!!

Hämtade barnen tidigt och sen körde vi till mina föräldrar. Vi har inte träffat dem på 1-2 veckor tror jag... Det är länge för att vara oss.

Vi lekte kurragömma och busade. Åt pannkakor, Wictors favorit!!

När vi skulle hem skjutsade vi min pappa till Jössa. Jag och Wictor gjorde det. Vi passade på att gå en sväng i skogen och sen var vi inne på jössa och kollade läget. Det gillade lilleman <3

Sen körde vi hem..jag betalade lite räkningar och nu är jag här och skriver :-)


F*n vad härligt det är när man känner sig bra! Jag älskar den känslan och gör allt för att hålla fast vid den. Det tar nån vecka till för sen är det ägglossning och hormonerna med dem kommer som gör mig sååå depp. Sen ska vi inte tala om mens då kör vi mer depp. Men dagarna där i mellan dom gillas :-)

  

En ugly ugly bild av mig, men med mina fina <3

Måste få försvara bilden lite. Det var hhimla svettigt den dagen och det är inte bra för mitt hår.

Min lugg vara plattad på morgonen hahahahaha!


Ovido - Quiz & Flashcards