Idus

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Ida - 14 augusti 2010 21:55

Då var det kväll igen.


Dagen i dag ar gått i en rasande fart och en hel del stress och gnabb.


Har ont i nacken/ryggen och då har jag inte tålamod med mina barn. Wictors trots (ska skriva mer om det senare) gör mig TOKIG och jag kan vara opedagogisk i mellanåt.


IKEA fick sig ett besök handlade lite grejjer :-)

Sen bar det av till Öland där mamma och pappa far i fullfart med rivning av förtältet. Jag hade nog tänkt mig lite tid för avslappning mm där men förstår att de ville ha ner det då det hängde regn i luften.

Vi hann titta ut en plats som kunde vara bra för oss så nu får vi se hur det går.

Sen hem igen..


Nu har vi fått i oss lite kvällsmat  väldigt sent men men det är ju helg, vi skyller på det i allafall.


I morgon ska vi tvätta bilen och sen blir det kalas i Bromölla för Peters ena storebror.


Wictor på campingen med hunden Mix  

Av Ida - 14 augusti 2010 11:27

Vi var ju som jag skrev i går ute och åkte en tur. Tog av mig mina glasögon och tog på mig mina solglasögon.

Min fina Peter har en tendens till att lägga undan saker...så klart gjorde han ju det med min glasögon.I dag tog han bilen och körde i väg...tog han ut mina glasögon ur bilen?

Nej..jag behöver ha dem alltid helst då min syn blivit sämre...

Lite morr blev det men tur det går över snabbt.


   <3 ÄLSKAR DIG <3


Förra helgen var vi och tittade på fars i Falkenberg, En mor till salu. Den har inte fått så bra kritik men jag gillade den.

Vi passade påatt kolla vår syn i Ullared på Glasögonfabriken. Snabbt billigt och bra!

Vi fick synundersökning och nya glasögon för 2300 kr tillsammans!

www.glasogonfabriken.se

Ett tips till :-)

Av Ida - 14 augusti 2010 09:31

Ska vi till Öland blir det ev IKEA med..Behöver en ny madrass till Wictor och ev säng till Maja..

Kikade på deras hemsida, vilka fina leksaker de fått in Maja hade ÄLSKAT dessa

        

Bilder lånade från Ikea

www.ikea.se


Av Ida - 14 augusti 2010 09:20

Har mycket att skriva :-)

Kul när man har det ....


Jag och Peter har blivit bjudna på lite fester nu veckorna framöver, kul!!


I slutet av aug. ska vi på fest i bromölla. I början av sep. blir det 80 tals fest för att fira två 25 åringar. Den ser vi fram emot. Kul inbjudan där det står vilka vi ska vara för kvällen.

Vi fick:

Efva Attling och Niklas strömstedt.

Inte så lätt att hitta bilder på dessa 2 från 80 talet. Hittar ni får ni gärna hotja till..

      

Jag blir alltså för kvällen en fotomodell (tack för den ;-) )som i hemlighet gillar tjejer...kan ju bli kul! hahahaha!

Peter en skönsångande kille som oxå gillar tjejer..  :-)

Av Ida - 14 augusti 2010 08:59

Försökte blogga via min iphone innan men det verkar inte ha blivit publicerats :-(


Peter är i väg och övningskör idag, han ska ta för tungtsläp. Hoppas att det går bra för honom.


Vi är uppe och tittar på bolibompa och myser.


Idag funderar vi på att åka till Öland. Mina föräldrar har sin husvagn där och vi skulle vilja ha vår husvagn där hela säsongen nästa säsong.


Vi har pratat om det innan men då ville vi ha en camping närmre hemmet. Men i och med att mina föräldrar har sin husvagn på Öland vill vi oxå det.

För att vi ska kunna träffas mer och kunna hjälpa varandra.

Denna sommaren har de längtat efter sina barnbarn så vi har fått åka till dem :-)

I dag ska vi alltså i såfall titta ut en plats..det är ju lite att tänka på..närhet till toalett,lekplats..inte för nära någon väg mm. :-)

Men härligt ska det bli...kunna köra bort bara för helgerna och bara vara!!


Lek och mys i husvagnen


Bild på Wictor, från campingen på Öland

    

Bild på Maja, även denna från campingen på Öland.

  

Siste en bild på mig och svägerskan. Såklart bonde Fredrik med ;-)

Denna bild oxå från campingen på Öland.

  

Ovido - Quiz & Flashcards