Idus

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Bajs problem

Av Ida - 25 augusti 2010 19:34

Jag behöver er hjälp!

Maja var blöjfri i ca 3 veckor innan hon började hos dagmamman. Super bra!
Sen hon började hos dagmamman igen har hon bajsat ner sig i trosorna varje dag. Oftast flera gånger per dag också.

Vi pratar med henne och säger att man ska bajsa på potta/toa. Att hon är en stor tjej nu som har trosor och dom bajsar man inte i.

De sista dagarna är hon stolt över on bajsta i trosorna.VI säger det ska du ju inte. Jo säger hon.

Idag blev jag lite sur sa att hon inte fick bajsa i trosorna mer det är inte kul!


Jag vet att man kan falla tillbaks när det gått så bra. Men det känns som hon gör det medvetet och sen tycker det är kul.

Kan det vara så att det är en form av trots?


Jag funderar på att vi ska i väg och köpa klistermärken som hon väljer ut. Dessa får hon sen klistra på ett papper när hon bajsat i potta/toa.


 
 
Emma

Emma

26 augusti 2010 12:27

Kanske känns det lite otryggt att bajsa hos dagmamman, hon har ju haft blöja där före sommaren väl? Säg till henne att hon kan be om en blöja att bajsa i om hon inte vill bajsa på pottan, sen går det säkert över när hon har vant sig lite... Malva bytte avdelningen och hon hade trosor första dagen, men hon är inte helt hundra på det ännu... Sen vill hon inte gå dit nästa dag, frågade om hon ville ha en blöja istället och det ville hon sen har det gått hur bra som helst och hon har haft trosor hela veckan!=) Igår bad hon till och med fröknarna om en blöja att bajsa i (hon har inte gjort det på toaletten ännu) så nu känner hon sig mycket tryggare igen... Det går nog över om hon kan få välja själv mellan blöja och trosor...

http://livetsom.bloggagratis.se

Ida

26 augusti 2010 18:20

Tack för ditt svar!Ska prova. I dag har det gått bra än så länge. Hoppas att det ska hålla i sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards