Idus

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 14 augusti 2010 08:59

Försökte blogga via min iphone innan men det verkar inte ha blivit publicerats :-(


Peter är i väg och övningskör idag, han ska ta för tungtsläp. Hoppas att det går bra för honom.


Vi är uppe och tittar på bolibompa och myser.


Idag funderar vi på att åka till Öland. Mina föräldrar har sin husvagn där och vi skulle vilja ha vår husvagn där hela säsongen nästa säsong.


Vi har pratat om det innan men då ville vi ha en camping närmre hemmet. Men i och med att mina föräldrar har sin husvagn på Öland vill vi oxå det.

För att vi ska kunna träffas mer och kunna hjälpa varandra.

Denna sommaren har de längtat efter sina barnbarn så vi har fått åka till dem :-)

I dag ska vi alltså i såfall titta ut en plats..det är ju lite att tänka på..närhet till toalett,lekplats..inte för nära någon väg mm. :-)

Men härligt ska det bli...kunna köra bort bara för helgerna och bara vara!!


Lek och mys i husvagnen


Bild på Wictor, från campingen på Öland

    

Bild på Maja, även denna från campingen på Öland.

  

Siste en bild på mig och svägerskan. Såklart bonde Fredrik med ;-)

Denna bild oxå från campingen på Öland.

  

Av Ida - 13 augusti 2010 22:21

Avslutar med lite bilder .....

      

Bilderna är från Göteborg slottsskogen (undra om det hette så?)

Av Ida - 13 augusti 2010 22:13

För 3 veckor sedan bestämde jag mig för att sluta äta godis och snacks...hade blivit alldeles för mycket av det den sista tiden. Sen är jag väldigt dålig på att äta så när jag var svimfärdig blev det oftast sånt skit som åkte ner.

För 3 veckor senda satt vi där med godis och snacks med några vänner jag åt men kände "detta är inte gott". Då bestämde jag mig,inget mer fram till julafton.

Dock har jag tillåtit mig popcorn som mys. Men det är det ända.


  

Idag slog det mig att min grymma huvudvärk jag haft länge nu kan bero på just att jag slutat äta godis...Ja jag ger mig inte och är inte alls så sugen som jag trodde jag skulle vara...Förbjud och låta bli får mig oftast att bli som ett trotsigt barn annars....

Av Ida - 13 augusti 2010 21:51

 Denna semestern har vi minst sagt haft massa otur...

Vi har tillbringat mer tid på akuten,vårdcentralen än på stranden. Vi har lagt mer pengar på medecin än på glass.

Så fredagen den 13:e skrämmer inte mig det minsta! Något positivt....


Jag har legat sjuk länge nu... men idag bestämde jag mig för att vägra vara dålig nu. Hellre proppad med alvedon och ipren än soffan..

Efter lunch som vi bilen till Eko, evigheter sen vi var där vi som annars brukar ta turer till sådana varuhus.. Blev även maxi i Kristianstad inna vi begav oss hem igen.

Vi åt sill och potatis, mums det är gott det!

Sen blev det trädgårdsarbete hela fredags kvällen precis i min smak!!

Barnen badade i vår nyfyllda pool och lekte med grannarna nya katt, Sigge :-)


Peter har kollar på katter på blocket, men det funkar inte. Det tar för mycket tid PLUS att jag är sååå rädd för djur ...


Barnen på spårvagen i Göteborg ---->

  

Av Ida - 13 augusti 2010 21:32

Ja jag vill börja igen..sen jag valde att sluta blogga på denna bloggen startade jag om jag inte minns fel 2 st nya..men gillade inte någon av dem..

Men dags att svälja min stolthet ;-)

Den anledningen till att jag valde att byta blogg den finns inte i dag. Det är glömt sen länge..


Here we gooo

Ovido - Quiz & Flashcards