Idus

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida - 19 augusti 2010 19:09

Ja det har jag besökt i dag....knäckt ryggen lite ;-)

Förra gången jag var där kändes det som att jag hade blivit överkörd av en bil i 2 dagar efter. Hoppas jag ska slippa det denna gången.

Kiropraktorn är jätte bra. Jag är överrörlig i min nacke och det är visst inget posititvt. Fick lite övningar med mig som jag kunde göra.

http://halsobolagetikarlshamn.se/


I går blev det inget bloggande trots att det var min tidiga dag. Efter jag hämtat barnen körde vi hem till min syster Emma och hennes lilla Frida. Vi åt mellis och lekte lite. När Peter slutade körde vi hem.

Peter grejjade lite med bilen och därefter åkte jag i väg med bror Martin och hans familj för att handla.

Sen mat och sova. Jag är sååå trött på kvällanra så innan kl 20.30 sover jag. Sen går jag upp 5.30 varje morgon och är ganska pigg då. Så man ska väl inte klaga.


Min värk tar nästan knäcken på mig, varje morgon när jag vaknar tror jag inte jag ska klara av dagen på jobbet.. :-(

Framåt eftermiddagen är det bättre. Måste låta bli lyft i så stor utsträcking som möjligt! Hur lätt är det på en småbarns avdelning??

Jag ger värktabletterna ett tag till sen måste det finnas något annat att gör åt det..hoppas jag.


Av Ida - 17 augusti 2010 19:16

I morgon är det tidig dag för oss. La barnen och de sover sen ca 20 minuter... Är det så är det är att ha egentid?!?

Har glömt det :-)


Snart kommer min älskling som i kväll blivit geting stucken precis under ögat..läskigt lite svullet och rött är det. :-(

  

Av Ida - 17 augusti 2010 17:43

Med posten idag var det ett brev från sjukhuset. Tänkte att det kankse var provsvaren men de ska ju inte komma förän nästa vecka...

I brevet låg en remiss till röntgen av min hjärna..Hua...

Har själv krävt det men jag var tvungen att sätta mig ner innan jag kunde fortsätta läsa. Låter så läskigt men när jag läste blev jag lugn..

8.30 den 2 september ska jag infinna mig..typiskt den dagen då jag har en annan tid kl 10 på ett annat ställe.

Tänkte att jag skulle ringa och se om de tror jag hinner det.

Av Ida - 17 augusti 2010 17:32

Som man håller på.... Jobbar och sliter 100% både jag och Peter. Barnen är hos dagmman på heltid.

Den tiden vi får Vad innebär den tiden??

Jo ganska mycket skrik och gnäll av trötthet.... Visst en hel del gos och mys också men det jag vill komma fram till är att jag ska göra mitt yttersta för att slippa jobba 100% nästa termin. 80% det känns bättre...då ar jag marginal till att kunna gå ner mer om jag skulle vilja och behöver jag upp till 100% igen är inte det hoppet så stort igen..


Då kanske man kan lätta lite på det dåliga samvetet.


  


Jag trivs på mitt jobb men vill ha det bästa av 2 världar :-)

Av Ida - 17 augusti 2010 07:33

Skrev precis ett inlägg men det publicerades inte, grrr. Då blir man arg!

Orkar inte direkt skriva om det då det inte var något speciellt det handlade om.


Jaja....

Tisdag i dag, jag gillar när veckorna går, det blir snabbare helg. Det ända jag tänker på är SOVA :-)

Det är nästan alltid så när jag varit i från jobbaet och kommer tillbaka...Man går in för jobbet så mycket så det tar all kraft minst sagt.

Nu är det ju ännu värre då jag börjar på ny avdelning, "nya" barn. massa inskolningar.

Inskolningar tar på kraften man ska ge ett tryggt och välkomnande intryck. Där både barn och förälder är viktig.

Det förstod jag påriktigt när jag själv fick barn!

Ni som har barn hur vill ni att personalen på ert barns förskola ska vara?


I dag har jag min sena dag vilket betyder mys i soffan till bolibompa för oss, det gillar vi <3

NU är det dagens visa!!


I kväll ska vi mysa <3  

Av Ida - 16 augusti 2010 17:56



http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711


Måste faktiskt ägna ett helt inlägg åt denna dam.....

Började följa hennes blogg dagligen då hon väntade barn, Ringo.

GIllar hennes attityd mycket....hur hon kan provocera folk men egentligen vara en riktigt mjukis.

Hon sommarpratade, lyssna.

http://nyheter24.se/sommarpratarna/443189-sommarsnack-hos-nyheter24-katrin-zytomierska


Andra kändisbloggar jag läser är:


http://www.pernillawahlgren.se/Blogg/Pernillasblogg/tabid/85/language/sv-SE/Default.aspx


http://charlotteperrelli.chic.se/


http://www.beingbingo.se/


http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/


http://denstarkastestjarnan.blogg.se/


http://www.bloggfamiljen.se/

Av Ida - 16 augusti 2010 17:33

Förklarar rubriken längre ner i  inlägget.


Första jobbdagen i dag och man kan minsta sagt säga att det var lugnt. Man får försöka minnas dessa dagar för det kommer att komma stressigare dagar.

Trots detta är jag sååå trött nu. Hade kunnat gå och lägga mig och jag vet att Wictor också hade kunnat det. Men en timme till hade varit bra om vi hade hållt oss vakna.


När jag hämtade barnen idag så körde vi hem och lekte ute. Wictor kom springande och sa att han hade ont i näsan. Jag tittade och sa vart? Han pekade men reagerade inte på något.

Han kom springande igen sen med ett rönnbär. "Jag stoppade upp ett sånt i näsan" Sen grät han i panik.

Jag blev lite rädd ringde Peter och under samtalet kom jag på att jag kunde hinna ner till BVC. Sagt och gjort....Peter kom när han slutat och läkaren där fick ut ett rönnbär ur näsan. Där av rubriken :-)


Klart att vi ska besöka läkaren denna veckan varför bryta den trenden....


  

Av Ida - 15 augusti 2010 20:53

I morgon startar höstterminen..vi tittar igenom vårt schema och fast att barnen får många timmar hos dagmamman är jag nöjd. Jag har bra schema och vi får mycket tillsammans tid på kvällarna eller om man så vill. Tid för träning till oss båda.

Jag ska träna 1 gång i veckan. Får inte träna mer av olika anledningar.

Peter ha nära till gymmet och om han vill skulle han kunna få in träning många kvällar i veckan.


Vi har haft en jätte trevlig eftermiddag/kväll allihopa hos Peters bror med familj. Ett jätte bra avslut på denna semester.


Hoppas att det ska gå bra att få upp barnen i morgon kl 6 (!!!)

Varken Wictor eller Maja vill till dagmamman, i morgon är det reserv dagmamman som varje måndag. Hon är kanon med och de gillar henne. Men de vill inte, vet dock att de kommer att gilla det när de väl kommit dit.


I morgon blir det ju då inte massa inlägg på förmiddagen då jag kommer slita på jobbet :-)


Ovido - Quiz & Flashcards