Idus

Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 25 november 2010 19:06

Idag ar Peter skämt bort mig. först med god god mat som stod på badet när jag kom hem. Sen skum bad med massage efter. Det är kärlek det <3

Små gester som gör vardagen bättre och får kärleken att spira!

  


Snart ska Peter i väg och basta och ev bada. KALLT!

Barnen är lediga i morgon vilket betyder att jag slipper kämpa med läggningen men framförallt bara tänka på mig själv i morgon bitti :-) Lyx kallar jag det!


I morgon är det lite jag behöver fixa, Bland annat lite klappar till barnens adventskalender. Ett paket var varje advent till Wictor och Maja. Blir lite saker som behövs. Söndag blir det tandborste och tandkräm tex. :-)


Av Ida - 25 november 2010 18:18

Ja jag det fick jag mig i morse när jag lyssnade på Adam,Gry och Anders. Sean Banan kom på ett litet besök sen spelade de han nya jullåt, hahaha! Sjuk!


Lyssna och skratta!


OBS Detta är min humor!

Av Ida - 25 november 2010 07:02

Är så trött att jag emellanåt känner att jag kan somna på stående fot. Har inte ork till att sköta hemmet vilket gör att Peter får möta ett rejält kaos när han kommer idag. Är i stort behov av ledighet och massage för min värkande rygg/nacke. Sen vore jag tacksam om tant röd flytta i från mig ett bra tag. Kanske ska prova järntabletter?!

Av Ida - 24 november 2010 19:43

Det är ju bonde söker fruga i dag..det ska jag nog kolla på :-)

Sängen direkt efter det, BUMS! ;-)

Av Ida - 24 november 2010 19:00

På onsdag nästa vecka är Peter åter arbetslös. Något som var väntat men alltid tråkigt när det blir bekräftat. Men vi hoppas att det ska lösa sig snabbt.

Idag slutade jag "tidigt" så vi hann med att leka med lera,rita och fixa födelsedagskortet till en som blir 1 år på lördag i Skövde :-)

I eftermiddags/kväll var vi även och postade det och handlade det nödvändigaste.


Snart blir det sängen och SOVA. Natten som var var nämligen bedrövlig. Halsbränna och en loppa med jobbig hosta. Jag är ju som ni vet väldigt beroende av min sömn för att vara på umör och orka. Imorgon kommer Peter hem så jag hoppas på att få lite paus från allt. Räcker oftast bara med en liten stund att bara få stanna upp.


  

Av Ida - 23 november 2010 20:00

Jag pratade med min vän som bor i Skövde på min middagsrast. Där var det massa snö och sen fick jag bild på deras barn i pulkor. Lite avis är jag allt. Wictor tyckte vi skulle åka direkt till dem. Lockande att faktiskt åkt i helgen men nej renoveringen ska bli klar i helgen och sen är det ju första advent också :-)


Sen för den delen är det ju ca 2 vckor vi ska ut och köra en bit....till Ullared!

Blir så sugen när man kollar gekåsbloggen.



Denna skulle jag vilja ha!!

Av Ida - 23 november 2010 19:50

Har lyckats göra en egen header till min blogg som ni ser här ovan. Ingen märkvärdig men jag är helt klart nöjd.

Laddade ner gratis programmet photoscape och det var enkelt att använda :-)


Tror minsann att jag ska kolla lite TV och njuta av att det är lite lugnt.... Är ju alltid fullrulle här i veckorna och TV är något jag prioriterat bort...Annars är ju jag vanligtvis en riktig TV nörd.

Av Ida - 23 november 2010 18:56

Har två sovande barn brevid mig i sängen.Att Maja var trött kunde jag ju i och för sig räknat ut med ..... Hon testade nämligeen varenda gräns. Bra att de somnade så här tidigt för i morgon är det lämning redan 6.30 Sen hämtar jag dem 14.00 och så åker vi direkt på gympa.

Ovido - Quiz & Flashcards