Idus

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Ida - 7 november 2010 21:38

Det är vad Peter och jag längtar efter och framförallt behöver!!! Saknar min man trots att vi är tillsammans mycket. Men då är det alltid en massa annat som "stör". Vi har inte barnvakt ofta...inte så lätt att fixa det tyvärr utan vi får välja våra tillfällen då det verkligen behövs. Oftast blir det korta stunder när man ska på möte eller annat.

I december då har vi bokat en helg som ska spenderas utan barn och goda vänner. Oj vad vi längtar, vännerna detsamma som inte heller dom ar varit barnfria riktigt på över ett år.

Ja vi förtjänar det!

Men saknaden efter barnen kommer vara enorm och jag vet att när vi lämnat dem och åkt är barnen de ända vi kommer prata om. Men vi blir förhoppningsvis kommer vi hem som bättre föräldrar med laddade batterier!


Av Ida - 7 november 2010 21:26

Vilken dag!!!


Skulle på kalas i eftermiddags..så vi passade på att köra till Kristianstad och titta på tapet till Wictors rum. Var på rusta och Wictor kan inte låta bli något. Han fick syn på en tränings cykel och sa att han skulle prova den. Jag sa nej! Vänder ryggen till vem slår inte i golvet och har en träningscykel över sig om inte Wictor. Det såg ganska dramatiskt ut och många sprang fram. VI också och vi blev irriterade för det är så här väldigt mycket för tillfället med lilleman ( gör fast man säger nej). En äldre tant kom fram och sa att han nog slog i magen. Jag svarade att jag tror det var huvudet och att han ska alltid vara på allt (var såå irriterad) hon sa att barn ska inte gå lösa i affärer. Jag tittade på henne och sa : " jag tycker du ska gå nu!!!"

Klart att barn ska gå lösa! Grejjen är den att Lilleman ska lära sig och det kvittar vart vi är för tillfället han testar allt!

Tycker att vi ändå pratade om det bra sen.


Passade på att köra inom EKO för Peter skulle kolla något. Ja vem får inte ett utbrott där om Maja för något hon inte fick. Bar ut henne och vilka stannar inte mig med en telefon i högsta hugg! TELENOR...hahaha tittade på han och sa vi kan byta henne mot en telefon och syftade på Maja. ;-) De kan verkligen inte se när det passar sig att sälja...


Tur att man älskar sin barn över allt annat!!!

Av Ida - 7 november 2010 21:19

Har under helgen skrivit 2 inlägg som sen inte publicerats......irriterande när man känner att man har tid och lust.. Hoppas detta ska gå i alla fall.


Jag känner att jag är inne i en svacka....inte alls konstikt egentligen om man tänker på:

  • Peter var i väg i 11 dagar. Då skötte jag allt, det gick super men ändå.
  • Renoverade och jobbade under dagarna
  • Var hemma med "sjuka" barn som var rastlös och tjabbiga
  • Har haft mens i 2 veckor snart..

Bara det sist nämnda får en ju att bli såå trött!!! Men hoppas det ska vända snart!

I morgon är det jobb för mig. Peter ska vara hemma med barnen då Majas ögoninflammation inte riktigt är borta. Barnen ska på fotografering bara.

Tisdag hoppas jag att det blir som vanligt!

Ovido - Quiz & Flashcards