Idus

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Ida - 28 november 2010 12:49

I dagens paket var det tandborste och tandkräm...inga jubel direkt från barnen..

Men det behövdes då det var dags att byta tandborste och tandkrämen nästan slut. De kankse inte kommer älska innehållet i presenterna...det innerhåller nämligen inga leksaker men å andra sidan kommer de ju antagligen få massor utav det på julafton.

  

Idag står renovering och möblering av Wictors rum på schemat förhoppningsvis fotografering också.

Sen nervarvning för att möta en ny vecka. En vecka som för Peter och barnen blir lugn. Peter är ju arbetslös på onsdag och då får barnen kortare dagar.


1

Av Ida - 28 november 2010 12:33

Första advent.... första ljuset ska tända...hos oss sker det i kväll glömdes bort vid frukosten då det annars alltid tänds.


Det blev inget bloggande i går anns inte med..försökte blogga från mobilen men det ville sig tyvärr inte riktigt.

I går klockan 8 befann jag mig på coop. Bästa tiden att handla helt klart. Man ar nästan hela affären för sig själv. Tyvärr var inte charken öppen bara.

Väl hemma blev det frukost mys och sen handboll för grabbarna Karlsson. Jag och Maja började göra lussekatts deg. Vi han även göra lite julgodis och baka lite lussekatter innan grabbarna kom hem och var med.

Wictor tycker själv att han är jätte duktig på handbollen och en stolt pappa håller med. Jag är så glad att han tycker det är kul då vi i stort sett har fått tvinga dit honom flera gånger.

VI fikade på lussekatter som blev såååååå bra. Är så nöjd över mig själv som lyckades med baket.

   

Peter han renovera lite och sen körde vi till eko för att handla lite grejjer. Bland annat julkappor till köket. De hade billiga och det gillas ju. Vill inte lägga massa pengar på julgardiner som inte sitte uppe länge trots att jag ÄLSKAR julen!

Hemma strök jag dem och satte upp dem...helt j*vla fel sydda. Så skeva!! Bara till att ta ner och hänga upp panelgardiner med julmotiv...Det duger men surt ändå!! Får se om vi har vägarna förbi så vi kan lämna tillbaks dem.

Lördagsbus!

     


 Super billliga strumpor....3,98 för ett 2 pack!



Ovido - Quiz & Flashcards