Idus

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

FAMILJEN CIRKUS

Av Ida - 7 november 2010 21:26

Vilken dag!!!


Skulle på kalas i eftermiddags..så vi passade på att köra till Kristianstad och titta på tapet till Wictors rum. Var på rusta och Wictor kan inte låta bli något. Han fick syn på en tränings cykel och sa att han skulle prova den. Jag sa nej! Vänder ryggen till vem slår inte i golvet och har en träningscykel över sig om inte Wictor. Det såg ganska dramatiskt ut och många sprang fram. VI också och vi blev irriterade för det är så här väldigt mycket för tillfället med lilleman ( gör fast man säger nej). En äldre tant kom fram och sa att han nog slog i magen. Jag svarade att jag tror det var huvudet och att han ska alltid vara på allt (var såå irriterad) hon sa att barn ska inte gå lösa i affärer. Jag tittade på henne och sa : " jag tycker du ska gå nu!!!"

Klart att barn ska gå lösa! Grejjen är den att Lilleman ska lära sig och det kvittar vart vi är för tillfället han testar allt!

Tycker att vi ändå pratade om det bra sen.


Passade på att köra inom EKO för Peter skulle kolla något. Ja vem får inte ett utbrott där om Maja för något hon inte fick. Bar ut henne och vilka stannar inte mig med en telefon i högsta hugg! TELENOR...hahaha tittade på han och sa vi kan byta henne mot en telefon och syftade på Maja. ;-) De kan verkligen inte se när det passar sig att sälja...


Tur att man älskar sin barn över allt annat!!!

 
 
Lisa

Lisa

8 november 2010 12:41

Vadå gå lösa? Är de djur?!
Sura kärringar som inte tål lite kaos borde inte gå varuhus! :)

http://lisoball.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards