Idus

Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Ida - 4 juni 2008 17:42

Ja nu var det ett tagsen jag bloggade, har varit mycket nu.

Kalaset gick bra, stressigt med mat till så många bara.Både jag och Wictor fick massa fint och bra, TACK!

Från lördagen till söndagen hade vi natt gäster, jätte trevligt. Barnen lekte jätte bra och det var skönt med extra armar till Maja. När hon är hos mig vill hon äta helatiden.


På söndag eftermiddagen när alla åkt var vi helt slut, en super lyckad helg men trötta var vi. Vi tog det lugnt och gick och la oss tidigt.


I måndags var det dags för andra träffen med föräldrar gruppen. Vi pratade om barnens mat. Det var trevligt. Wictor var hos min mamma så länge. Min pappa operades för gallan så mamma passade honom själv. När jag kom dit så hade de ringt från mormors boende, de hade ringt efter ambulans. Mormor hade andningsuppehåll :-( Så mamma åkte in till akuten till henne. På eftermiddagen åkte jag, mamma och Maja in till mormor, hon var så trött men orkade prata med oss och hon fick ha Maja hos sig i sängen. Hon är som en docka säger mormor :-D

Därefter gick vi upp till pappa som kommit upp på avdelnigen sen operationen. Han var glad och se oss men de första han sa när han såg oss va; "är inte Wictor med" :-D


I tisdags åkte jag, Wictor och Maja med mamma in för att hämta hem pappa. Vi skulle åkt upp till mormor men klockan var inte så mycket och det är så mycket med ronden och allt på FM. VI åkte istälet hem till mamma och pappa. Mamma ringde till mormors avd. för att höra hur det var. Hon hade gått upp själv och ätit bra med frukost! :-D

Åt middag där sen körde mamma hem oss och vi gick och la os och sov en timme, sååååå skönt!

När Peter kom hem åkte vi till olofström för att få bilen checkad, den är paj. Vi passade även på att handla lite. Sen bar det direkt av till lillasyster Emma och Johan. Vi grillade och mitt i kaffet ringde mamma. Mormor hade blivit sämre och mamma och hennes bröder blev inringda. Emma som inte träffat henne på några dagar ville in till henne med om det nu var så att detta var slutet. JOBBIGT!

Ovido - Quiz & Flashcards