Idus

Alla inlägg under september 2008

Av Ida - 19 september 2008 21:06

Idag har jag och barnen varit i skogen och plockat svamp med min mamma och Syster Emma. Maja hängde i bärselen och Wictor röjde loss.

Hoppas inte någon såg mig när jag fick kissa i skogen med maja hängande på magen, hahaha!


Innan skogen var vi på EKO och köpte ljung och lite annat. Det planterade jag sen , blev så fint!


I morgon är det gympa för Wictor, får se om vi går dit. Wictor är sååå trotsig för tillfället och göra bara tvärtom. Vet inte om jag vill ta de fajterna dä i morgon när vi ska på bröllop sen ..


Trött nu.........


Av Ida - 19 september 2008 09:35

Idag är det fredag, JIPPI!!!


Igår bestämde sig min pappa och Peter sig för (jag hade med ett finger med i spelet ;-) ) att köra till tyskland. Vi behöver ju endel till festen nästa helg.

De körde vid 5. Jag steg upp kl 4 för att koka kaffe åt dem och packa matkorg. Duktig fru ;-)


Jag, barnen,Emma och mamma ska plocka svamp och sen ev åka till EKO.


Igår gjorde jag klart allt inför bröllopet i morgon, gud vilken tid jag har lagt ner på detta!!! Hoppas de uppskattar det!!!



Av Ida - 17 september 2008 10:00

Maja har krånglat i natt, jag orkade de första timmarna sen fick Peter ta över.

Visst han jobbar och behöver sin sömn men jag tar hand om två halvsjuka och gnälliga barn hela dagen och kvällen och för att jag ska orkar behöver jag med sova.

Feltolka mig inte nu för jag älskar verkligen mina barn och att vara hemma med dem. Men jag behöver sömn för att vara en bra mamma. Peter behöver sömn för att orka jobba, men till skillnad från mig har han raster . :-D

 Jag har åsikten om att man är 2 om att skaffa barn och ska därför dela på omsorgen av dem. När Wictor var liten tog jag honom mest men nu har jag ändrat mig.VI måste hjälpas åt och Peter vill ju det är ju jag som inte släppt in honom fören jag blivit så arg. Arg över att han inte gjort ngt. Lustig kvinna jag ;-)


Sotaren skulle komma idag mellan 8-10. Jag tror jag har hört honom men Peter är osäker, snacka om att vi varit trötta :-D


Blir ingen rytmik för mig och Maja idag. HHon är fortfarande lite snuvig så det känns dumt.

Av Ida - 16 september 2008 22:24

Tack alla underbara människor som har gratulerat på bröllopsdagen.


 Blev sååååå glad när jag loggade in och såg alla kommentarer!!

Den blev dock inte speciellt firat då min make jobbar EM. Men lite mys han vi med. Åt god lunch innan han åkte.


Sen sov vi en stund jag och barnen inna vi begav oss till min syster där vi tillbringade eftermiddagen.


Nu håller jag på med det sista (eller nästan iallafall) efter möhippan/svensexan.

Vi fick ju inte någon möhippa och svensexa då vi valde att överaska släkt och vänner när Wictor döptes. 2 kompisar till mig visste om det och de var guldvärlda under dagen och under alla förberedelser!!!!!!!!!

Hoppas verkligen Patrik och Anya uppskattar allt vi gör/gjort för dem. För ojoj vad allt tar tid! De tillhör inte mina närmasta kompisar, men Patrik är Peters närmrsta barndoms vän. Så mina närma vänner räkna med massa då ni gifter er ;-)


Av Ida - 16 september 2008 09:59

Idag fiar vi 2 årig bröllopsdag!


Av Ida - 16 september 2008 09:55

Maja är fortfarande sjuk och nu börjar Wictor med.

Peter jobbar Em så behöver jag skriva att detta inte är roligt :-(

Tycker det är skit jobbigt att bara sitta en hel EM/kväll själv med sjuka barn.

Visst jag vet att det är sånt man får räkna med när man har barn...

Men tillsaken hör att jag har bävat för denna veckan hela sommaren. Veckan då Peter ska jobba EM. Och ja ångesten gjorde sig påminnd :-(

När den gör det behöver jag sysselsätta mig (mitt knep) men det är inte så lätt att lixsom bryta allt och gå iväg eller annat.

Men försöker tänka på allt kul nu framöver och att det bara är i kväll och i morgon kväll med sen är Peter ledig.


Tina: Kul att du har hittat hit :-D Jag har kollat in din blogg. Men ska försöka läsa lite mer sen när jag har tid :-)

Tråkigt att du inte heller mår bra! :-(



Av Ida - 14 september 2008 18:18

Ja vi lever men jag blev dunderförkyld i torsdag EM och Maja blev i fredags natt. Nu har hon 38,5 graders feber och är jätte täppt :-(

I torsdags var vi på öppna förskolan sen träffade vi Emilie, Malte, Lisa,Viggo, Anna, Maja och Martina, Thea. Det var kul, hoppas vi gör om det!!

Sen på EM körde vi till K-stad och köpte skor till Wictor. Blev även ett besök hos min favorit Anna och hennes Robert.


Ifredags var jag och barnen hos mina föräldrar, skönt med lite hjälp när man inte är kry. På kvällen var vi och bowlade, det gillade Wictor :-)


Igår tog vi det lugnt på dagen och på kvällen kom Sanna och Marcus hit vi åt Thaimat och pratade!


Idag har vi verkligen slöat...försöker få i Maja mat och vätska, det går så där :-(

Lisa:Hoppas att det hjälper, nässsprayet har jag använt det hjälper skit bra!!!

Av Ida - 10 september 2008 17:38

Åhhh orkar inte en heldag med trots Wictor faktiskt. Vet ju att det går över men fy för massa tjabb och gråt hela dagen. Tempade han idag för att chansa på att jag kanske kunde skylla på feber :-D


Rytmikstunden var super mysig, vi var "bara" 5 mammor och 5 barn idag men ska komma 3 till nästa gång. Lagom och bra!


 Jag och Wictor har bakar idag med "negerbollar"


Nu ska vi iväg och tanka, handla och posta tradera försäljningen.


Imorgon är det öppna förskolan 9-11 sen ska vi till Efva ;-)

Nej Emilie heter hon ju egentligen men vid en period i våra liv kallade vi varnadra Eva och Efva, hahaha!! Blir lite fika med henne och mammor och barn. Såklart Malte med :-)

Vi tar med oss lite fika, vi hbar ju endel efter 2 dagars bak.

Frida: ska lägga ut bilder sen när de har de på sig :-D Gillade kläderna super!!!

Ovido - Quiz & Flashcards