Idus

Alla inlägg den 21 september 2011

TOM

Av Ida - 21 september 2011 14:33

Tom och slut har jag varit efter vår jobbiga helg.

I skolan känns det som att jag fattar noll och jag börjar ifrågasätta mig själv. Kommer jag att klara denna utbildningen?!?!

Antagligen behöver jag få sova och bara vara för att hämta mig men det får vänta tills jag vet inte när.....

Är uppbokade i flera helger framöver, bara roligheter som tur väl är! Kanske kan jag hämta kraft där.


Jag har ett par uppgifter i skolan som ska vara färdiga i nästa vecka någon gång men jag funderar paå att göra klart minst en idag.


Nej nu ska jag grädda pannkakorna sen kanske det blir en tur i skogen :-)


Av Ida - 21 september 2011 14:14

Vår helg i Kristianstad var ju allt annat än lyckad faktiskt.


Vi åkte tåg ner på eftermiddagen, mitt i rusningstrafiken så det var väldigt ont om platser.

Efter vi checkat in var det matpanik. Vi var så hungriga att vi börjat bli irriterade på varadra. Vi gick till Garvare gården, ett favvo ställe med god mat......Trodde vi....Vilken skitmat,rutten och äcklig! VI klagade och fick 2 dricka gratis.

Efter resturangbesöket fick vi nästan genast rusa till hotellrummet där jag fick tillbriga kvällen på toa...pga maten. Peter ringde dit och fick svaret "vi bryr oss inte, vi stänger om 2 veckor."

De visste inte att de bråkade på fel personer....I måndags ringde jag till hälsovårdsmyndigheten. Så den vidiriga resturangen har eller kommer att få ett besök.

På lördagen gick vi till andys lekland, vi insåg att barnen behövde rastas om vi skulle få minsta lilla frid.

Tyvärr hjälpte det inte så den 2 rätters goda middagen slutade i KAOS!!!

Wictor rymde och tog hissen själv och levde ärligt talat JÄVEL uder middagen. Den slutade gråtande och skrikande på hotellrummet.


Vi var glada när vi fick checka ut och åka hem...

Tyvärr har Wictors attityd följt med hem...så det är minst sagt tuff i mellanåt..och Peter jobbar såklart eftermiddag....


Jag tar tillvara på våra mysiga stunder under dagarna och försöker komma i håg dem.

Idag har vi haft pysselverkstad och snart ska jag grädda pannkakor.


Barnen är ju vårt allt och jag älskar dem överallt!! Men i ärlighetens namn är det inte alltid lätt att vara förälder.

  


Ovido - Quiz & Flashcards