Idus

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Ida - 14 september 2011 13:59

Snart bytardag här i Mörrum. Har massor att sälja. Både Wictor och Maja står inför storleksbyte. Känns dyrt! Men jag vill att mina barn ska vara fint klädda så det får kosta lite tycker jag. :-)

Hittade inte så mycket i Ullared tycker att det är ganska dyrt med barnkläder där.
 




 


Av Ida - 14 september 2011 13:53

Två kvällar i rad har jag varit i skogen och plockt svamp. I måndags cyklade jag och Maja i väg och plockade ca 5 liter trattisar.

Jag älskar att plock svamp och det fanns så mycket att Maja själv kunde hitta. :-)

I går körde jag, Maja och Wictor i väg. Barnen sprang runt och lekte och tröttnade i samma stund som jag hittade ett ställe med MASSOR utv svamp. Barnen fick snällt vänta på mig :-)



I kväll hinner jag inte plocka. Jag och mina syskon ska hälsa på min farmor som fyllde 85 år förra veckan. Ska överraska med tårta. hoppas hon uppskattar det.

Av Ida - 14 september 2011 12:10

Nästan en hel vecka blogg uppehåll! Inte ett medvetetval me så blev det ändå :-)


Vad jag jag har gjort sen i torsdag förra veckan kan jag knappt komma ihåg.

I fredagskväll hade jag och barnen mys kväll. Barnen bestämde mat, falukorvsfigurer och stuvade makaronner. Vi dukade fint och tände ljus. Till efterrätt åt vi marängswiss.

I lördags morse styrde vi kosan mot Ullared. Många hade tänkt samma sak och det var sjukt mycket folk. Ja resan blev inte som jag hade önskat med tanke på vissa saker :-(


Söndagen var lugn, vi orkade inte så mycket.


Förkylningen hänger över oss och släpper inte taget riktigt.


I skolan börjar det lugna ner sig lite. Första kursen är sart avlsutad och på måndag är det nya kurser som gäller. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards