Idus

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Ida - 6 september 2011 12:54

Vi hade bestämt oss för att INTE åka till Ullared men. Ja ett men...vi har gått igenom barnens höst och vinterkläder och där ekar det tomt. Wictor behöver overall och sen behöver båda godingarna en varsin jacka,vantar och mössor.

Wictor behöver även massa kläder i strl 122. Men det vet i katten om man kan hitta på gekås.


Vi har börjat fila på datum för att kunna åka....kankske det blir reda till helgen.


Jag som älskar Ullared är faktiskt inte så sugen på att åka dit men hös och  vinterkläderna måste inhandlas. På gekås finns allt på ett och samma ställe så det lockar.

Av Ida - 6 september 2011 09:45

Nu har jag bokat hotellövernattning för att fira vår bröllopsdag. <3

 Vi ska åka så långt som till Kristianstad för att bo på

Quality Hotel Grand.

Ska bli mysig att kunna sätta sig på tåget och åka ner. Barnen kommer att älska det.

Kanske vi går på bio, kanske vi besöker leklandet, kanske vi struntar i allt och myser i sängen ;-)


Weekend  - Sverige - Skåne - Kristianstad - Quality Hotel GrandWeekend  - Sverige - Skåne - Kristianstad - Quality Hotel Grand
 
Weekend - 3 dagar
  • 2 övernattningar
  • 2 frukostbufféer
  • 2 eftermiddagskaffe med kaka
  • 1 tvårätters middag/buffé med kaffe lördag kväll
  • Välkomstdrink före middagen

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Av Ida - 6 september 2011 09:33

Är så jäkla hormonkänslig och stress tillsammans med hormonerna gör det 100 ggr värre. Att jag numer inte kan räkna ut när hormonhavet sköljer över mig gör att jag inte kan tänka på att varva ner och ta det super lugnt. Denna gången har det resulterat i att jag är som en eldsprutande drake. Är SÅÅÅÅÅ arg. Retar mig på allt vilket i sin tur sen ger mig ångest och dåligt samvete. Att gå och känna hat och ilska och försöka dölja det är varken lätt eller speciellt roligt. Jag känner mig så usel för att jag känner som jag gör. Vill bara bli lämnad i fred.

All min energi går åt till att faktiskt kunna vistas bland folk, sen när jag kommer hem orkar jag inte längre. Har inte så mycket tålamod som jag önskar med barnen hur mycket jag än kämpar. Peter som jag älskar får ta mycket. Inte bra men det blir ju så när han är den jag kan vara mig själv med. Jag försöker behärska mig och jag tror egentligen att den som far mest illa av detta är jag. De andra tycker nog bara jag är arg och lättretad medan jag bara känner mig ARG,FÖRBANNAD och ÅNGESTFYLLD  mest hela tiden.


Idag har vi hanverkare hemma som ska fixa vår panna och göra så vi kan duscha hemma igen. Vi har för tusan inte kunnat duscha hemma på många veckor. Att duscha hos mamma och pappa har fungerat bra och vi är så tacksamma att vi kan åka dit och göra det.

Men att ta en spontan dusch för att slappna av och låta vattnet rinna över ansiktet och ta med sig lite ilska går inte att göra.

Hoppas att det snart ska funger och att draken snart lämnar mig så jag kan få vara glad igen!!


Av Ida - 6 september 2011 09:07

Idag är jag ledig eller hemstudier kallas det :-) Peter jobbar eftermiddag vilket känns sådär. De gör det alltid men när man är ledig känns det värre. Plus att Peter är såå stimmig innan han ska i våg och jobba. ;-)

Kvällarna är ganska sköna,att få vara själv och varva ner.

Jaja det är inte mycket vi kan åt det bättre att ha ett jobb.

Wictor är förkyld och hes så barnen var hemma i går och idag är de såklart också hemma. I morgon slutar jag 12 för att sen ha självstudier så jag hinner hem innan Peter ska jobba och då får barnen vara hemma med mig. MYS!!


Just nu sitter jag och pluggar, har en bokrecension som ska vara färdig

v. 37 men jag tänkte göra klart den idag. Slipper jag det sen. :-) Skönt!!!




Ovido - Quiz & Flashcards