Idus

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Kristianstad

Av Ida - 21 september 2011 14:14

Vår helg i Kristianstad var ju allt annat än lyckad faktiskt.


Vi åkte tåg ner på eftermiddagen, mitt i rusningstrafiken så det var väldigt ont om platser.

Efter vi checkat in var det matpanik. Vi var så hungriga att vi börjat bli irriterade på varadra. Vi gick till Garvare gården, ett favvo ställe med god mat......Trodde vi....Vilken skitmat,rutten och äcklig! VI klagade och fick 2 dricka gratis.

Efter resturangbesöket fick vi nästan genast rusa till hotellrummet där jag fick tillbriga kvällen på toa...pga maten. Peter ringde dit och fick svaret "vi bryr oss inte, vi stänger om 2 veckor."

De visste inte att de bråkade på fel personer....I måndags ringde jag till hälsovårdsmyndigheten. Så den vidiriga resturangen har eller kommer att få ett besök.

På lördagen gick vi till andys lekland, vi insåg att barnen behövde rastas om vi skulle få minsta lilla frid.

Tyvärr hjälpte det inte så den 2 rätters goda middagen slutade i KAOS!!!

Wictor rymde och tog hissen själv och levde ärligt talat JÄVEL uder middagen. Den slutade gråtande och skrikande på hotellrummet.


Vi var glada när vi fick checka ut och åka hem...

Tyvärr har Wictors attityd följt med hem...så det är minst sagt tuff i mellanåt..och Peter jobbar såklart eftermiddag....


Jag tar tillvara på våra mysiga stunder under dagarna och försöker komma i håg dem.

Idag har vi haft pysselverkstad och snart ska jag grädda pannkakor.


Barnen är ju vårt allt och jag älskar dem överallt!! Men i ärlighetens namn är det inte alltid lätt att vara förälder.

  


 
 
Ingen bild

emilia

21 september 2011 19:35

<3 massa kramar till dig!!
du fixar detta, o du ibland får man säga att sina barn är jobbiga!! man älskar ju dom lika mycket för de!! <3

 
Ingen bild

Madeleine

21 september 2011 19:44

Synd att det blev som det blev :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards