Idus

Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Bröllopet

Av Ida - 22 september 2008 11:28

Bröllopet som var:

Vi var ju på bröllop i lördags, min käre make som absolut var säker på vilken kyrka det var hade fel och bevisade än en gång att jag måste dubbel kolla. Vi var dock ute i godtid så vi hann gott och väl.

Barnen var snälla i kyrkan, Wictor fick lite äpplebitar att knappra på.

Väl i festlokalen så hade Maja det lite jobbigt att komma till ro och sova.

Tillslut gick det, men hon vaknade precis när jag satte gaffeln i maten :-(

Hon vägrade ligga i liggdeln på golvet vid mig så jag fick äta med en hand...mindre trevligt att slaffsa sig i maten. Så det blev inte att jag tog om.

Leken jag och Peter gjorde med brudparet uppskattades. De fick i uppgift att välja ut den klantigaste,roligaste,givmildastem och galnaste. De som blev utvalda fick sen olika uppdrag.

Den klantigaste:skulle bjuda på och visa prov på en hemmalagad 3 rättters middag.

Den roligaste: Bjuda på bowling och massa skratt.

Givmildaste:Bjuda på enkel måltid i det gröna.

Galnaste: Bjuda på en tripp till Ullared, gåkås.

Detta skulle de utvalda bjuda in till under brudparets första år som gifta.

En väldigt uppskattad lek, kom fram folk sen och sa att det var väldigt kul gjort.

Albumet jag hade fixat i hop från möhippan och svensexan skickades runt och det uppskattades oxå väldigt.

Kul med tanke på allt jobb :-D

Wictor tyckte det var jätte skoj på "öpöp". Han och en jämngammal flicka lekte massor. Han hittade också en flicka på 6,5 år som han stolt kom och visade upp för oss. Annars var det hans favorit, Sanna (brudtärnan) som gällde han dansade henne svettig.


Peter blev ganska rund under fötterna....vilket resulterade i att han inte kunde slita sig från allt när vi skulle hem. I protest packade jag i hop allt (massor packning) och barnen i den stora vagnen. In i den lilla hissen. När jag sen skulle ut var jag inklämd i ett hörn och kunde inte ta mig ur hissen.En del packning trillade över lilla Loppan :-( Jag höll på att börja stortjuta(är redan hissrädd ). Tillsaken hör att hissen stannade i en annan trppuppgång än den som de andra går ut ur. Tillslut kunde jag grejja mig ut och ont i kroppen fick jag.

Peters mamma som oxå var med och hade tjatat om hemgång ett tag skulle säga hejdå till massa när vi väl gick :-(

Så när hon komut sen var jag lite arg. Sa till henne artt hennes j*vla son skulle få höra ett och annat sen....hon sa bara:lugna ner dig...!!!!!!!

Packade in allt i bilen och Maja vaknade och blev ledsen. Fick springa och ge henne nappen helatiden...var var svärmor???!!!

Väl inne i bilen satt svärmor sig fram och Maja skrek bak.....

Sa att jag kör utan Peter han får ta sig hem själv! Hon ringde Peter men då kom han springande.....

Sa inte mycket i bilen och hemma bad jag honom att inte prata mig...gårdagen var jag faktiskt oxå lite sur (inte likt mig)


Sammanfattning: När spriten går in går vettet ur! :-D


Unnar Peter att dricka men sa till honom när vi har barnen med måste vi hjälpas åt! (han var inte jättefull,men socialt full då vill man ju prata med alla :-D )

 Älskar honom massor ändå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards