Idus

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 11 januari 2011 11:43

Är hemma i dag. Hade grym huvudvärk i går och mådde såå illa. Lyckades ändå somna men när jag vaknade mådde jag jätte illa fortfarande. Sprang fram och tillbaks på toa och klöktes men mer blev det inte.... Var så osäker på om jag skulle chansa på att jobba eller inte. Men bestämde mig för att vara hemma.

Sen i morse ar jag legat på soffan och hoppats på att kunna somna om men det kunde jag inte.

Huvudvärken är bättre men illamåendet håller i sig. Känner mig sjuk och slö så något är det i kroppen.

Maja är pigg så det blir dagmamman i morgon och jag hoppas på att kunna jobba.

Någon som har migrän som tror att det är det jag har?

tv

Av Ida - 10 januari 2011 21:09

Det har blivit endel tvtittande i kväll.

Först halv åtta os mig. Det programmet gillar jag väldigt mycket!

Sen en annan favorit familjen annorlunda. Är så imponerad över att det får i hop en vardag överhuvudtaget med så många barn. Sen blir man rörd över all den kärlek det finns i dessa familjerna och att de gör allt för sina barn! (fast det gör väl alla för sina barn egentligen?!)

Saknar denna familjen denna säsongen!

Nu tänkte jag titta på spårlöst.

Av Ida - 10 januari 2011 18:33

Maginfluensan har kommit till familjen men hittintills är det "bara" Maja som fått det. Men man vet ju att det bara är en tidsfråga innan vi andra får det, eller hur?

Peter har varit hemma och vabbat i dag och blir hemma i morgon med.

Ekonomiskt är det ju annars bättre att jag är hemma då jag jobbar minst och då tjänar mycket mindre.

Men denna gången var det bättre att Peter fick vara hemma.


Jag har jobbat min första dag på 80% och jag kan säga att det kändes minst sagt lyxigt att gå hem kvart i ett. Sen att veta att jag har två ett tider framför mig gör det ännu lyxigare.


Tyvärr känns det inte som att jag har kunnat njuta av min lediga eftermiddag. Jag kände mig såå trött och har grym huvudvärk som jag tror är migrän, lindrig.

Bestämde mig ändå för att träna lite på obitreken.

Blev en stund sen stupade jag i soffan. Huvudvärken har förvärrats men efter lite massage av maken känns det lite bättre. Ska ta en huvudvärks tablett med. Tror att huvudvärken och tröttheten beror på tantröds besök. Hoppas att besöket inte stannar i två månader som sist :-(



Bilden på förra årets julkort! <3

  

Av Ida - 8 januari 2011 18:06

Bjuder på fler bilder:

      

Av Ida - 8 januari 2011 17:50

I går hade vi mysfredag med goa vännerna! Maten blev jätte lyckad vilket jag är glad för. Har sen en långtid till baka verkligen tappat all ork för matlagning. Inte tyckt det varit kul alls. Men det känns faktiskt bättre nu så jag hoppas det håller i  sig.

Lite bilder från gårdagen:

  


  

Vi tittade i Wictor och Majas "första året" böcker. Det var kul. :-)

  

Lägg märke till att Maja ska hålla sin docka likadant som Madde håller Felix . Gulligt! <3

Av Ida - 8 januari 2011 17:42

Det är lördag och jag har söndag känsla. Lite konstigt att känna så, ena stunden glad över en "extra" dag i morgon...blandat med söndagsångest.

Ska försöka att bara njuta!

Just nu ligger vi och tittar på Musse. Inte hela fa   miljen för Wictor sover hos momor och morfar. Det har han tjatat om ett tag så i natt gick det bra. Han har varit överlycklig. Maja blev lite ledsen först men hoppas hon tycker det är ok att få egentid med sin mamma och pappa i stället ;-)

Vi har ätit god mat och ska snart äta efterrätt...ja i dag oxå!!! Sen fär det verkligen vara slut på det!


Av Ida - 7 januari 2011 21:55

Min favorit i årets lets dance blir helt klart Hanna Graaf!


Jag läser hennes blogg på Bloggfamiljen och läste att hon var jätte nervös inför sin första dans i programmet.

Hennes nervösitet smittade av sig igenom soffan och till mig.

Hejja Hejja nästa vecka!

Av Ida - 7 januari 2011 12:41

Tar en paus i städandet, golvet ska torka. Har börjat plocka ner tomtarna och granen kankse rycker i morgon. Fundera på att köpa lite chocklad tomtar eller annat så tycker barnen det är roligt, lite julgransplundring.


Ovido - Quiz & Flashcards