Idus

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Ida - 7 januari 2011 21:55

Min favorit i årets lets dance blir helt klart Hanna Graaf!


Jag läser hennes blogg på Bloggfamiljen och läste att hon var jätte nervös inför sin första dans i programmet.

Hennes nervösitet smittade av sig igenom soffan och till mig.

Hejja Hejja nästa vecka!

Av Ida - 7 januari 2011 12:41

Tar en paus i städandet, golvet ska torka. Har börjat plocka ner tomtarna och granen kankse rycker i morgon. Fundera på att köpa lite chocklad tomtar eller annat så tycker barnen det är roligt, lite julgransplundring.


Av Ida - 7 januari 2011 10:45

I dag är det min sista föräldradag på denna ledighet, som tur väl är det helg innan jobbet startar igen. Har varit ledig många dagar men det har gått för fort. Hade gärna tagit ett par veckor till för att hinna komma ner i varv riktigt.

Tur man trivs på jobbet och ser fram emot en ny termin men många nya utmaningar!


Nu snart kommer mina grabbar hem med frallor och då ska en sen frukost ätas. Sen städa undan det sista inför middags och nattgästernas ankomst :-)


Av Ida - 7 januari 2011 10:24

God morgon är väl klockan för mycket för att skriva eller hur?!

Vaknade med ryggvärk, vi har sedan vi kom hem från Skövde och när Peter var i väg och jobbade varit lata och inte sett till att barnen sover i sina sängar. Det har gjort att jag har ont i ryggen, gick till soffan tidigt i morse och fortsatte sova där.

Det är himla mysigt att ha barnen hos sig också. Jag brukar tänka som så här att det är inte länge till vi får ha dem så nära. De blir stora snabbt och då vill de inte sova hos mamma och pappa.

Man märker redan på Wictor att kramas och pussas är något han inte tycker om lika mycket.

Nu får man mest leka med honom för att få lite gos. Jag har hittat på puss och kram fällan och den fångas han i ofta. ;-)

Leka med barnen hade jag velat gör mer med barnen. Man blir duktigare på det när man är ledig.

Favoriterna här hemma är Tjuv och polis, där jag alltid är tjuven och ska i fängelse.

Kurragömma, det är kul att se att barnen nu kan den leken. Både gömma sig och räkna.

Sen är det mycket monsterlek, då jag såklart är monster.

Playmobil leker vi också med och lite docklek.

  

Ovido - Quiz & Flashcards