Idus

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Ida - 31 januari 2011 19:16

Dag 1

Det har gått över förväntan i dag måste jag bra säga.

Så mätt på lite och inte mycker sockersug.

Hoppas att det ska fortsätta så.


Till frukost åt jag ett kokt ägg, lite stekt bacon och lite krydd korvs bitar.

Lunchen innehöll closlaw och omlett med baconröra.

Mellanmål: vispad grädde och hallon.

Middag: Äggröra,falukorv,sallad och kallsås.


Ingen lyxmat men det gick snabbt och lätt och gott.


Av Ida - 31 januari 2011 19:00

I natt vaknade Maja och hade ONT. Vred sig och grät. Det gick knappt att få kontakt med henne. Jag blev så ororlig och vi ringde 1177. Där sa de att vi skulle in till akuten för att hämt microlax.Konstigt tyckte jag för hon var inte hård i magen....efter 1 timme lugnade hon sig men jag åkte in till akuten oh hämtade microlaxet.

Jag har stannat hemma med barnen för att en gång för all kolla upp Majas mage.

Hennes mage har varit konstig eller hon hr hft ont i mgen sen maginfluensan.Hon får onte efter hon ätit och vill bli masserad på magen. Hennes mage låter väldigt och hon är gasig.

Åkte till samariten som har dropin mellan 10 - 12. Vi var där 10 och kom in 12 (!!!!)

För er som inte tillbringat 2 timmar med 2 barn i ett väntrum med massa folk kan jag meddela att det INTE är något att rekomendera.


Iallafall så sa läkaren att vi ska utesluta laktos i några veckor. Sen kollade han öronen som på morgonen sagt hon hade ont i. Hon var irriterat i ena hörselgången. Oj vad hon skrek under öronundersökningen

:-(


Efter läkarbesöket åkte vi till mina föräldrar. Jag, barnen och mamma åkte till olofström sen. Köpte så fina kläder till Ture. längtar tills vi får överlämna det. Köpte i strl 62 så det är ingen brådska än. Lilla familjen måste få lugn och ro innan vi stormar in ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards