Idus

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Magont

Av Ida - 31 januari 2011 19:00

I natt vaknade Maja och hade ONT. Vred sig och grät. Det gick knappt att få kontakt med henne. Jag blev så ororlig och vi ringde 1177. Där sa de att vi skulle in till akuten för att hämt microlax.Konstigt tyckte jag för hon var inte hård i magen....efter 1 timme lugnade hon sig men jag åkte in till akuten oh hämtade microlaxet.

Jag har stannat hemma med barnen för att en gång för all kolla upp Majas mage.

Hennes mage har varit konstig eller hon hr hft ont i mgen sen maginfluensan.Hon får onte efter hon ätit och vill bli masserad på magen. Hennes mage låter väldigt och hon är gasig.

Åkte till samariten som har dropin mellan 10 - 12. Vi var där 10 och kom in 12 (!!!!)

För er som inte tillbringat 2 timmar med 2 barn i ett väntrum med massa folk kan jag meddela att det INTE är något att rekomendera.


Iallafall så sa läkaren att vi ska utesluta laktos i några veckor. Sen kollade han öronen som på morgonen sagt hon hade ont i. Hon var irriterat i ena hörselgången. Oj vad hon skrek under öronundersökningen

:-(


Efter läkarbesöket åkte vi till mina föräldrar. Jag, barnen och mamma åkte till olofström sen. Köpte så fina kläder till Ture. längtar tills vi får överlämna det. Köpte i strl 62 så det är ingen brådska än. Lilla familjen måste få lugn och ro innan vi stormar in ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards