Idus

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 23 januari 2011 14:06

Jag vill ha lite nytt till hemmet. Skulle vilja ha nya i köket, där har vi nu svarta men vill ha lite mer vår/sommar färger. Turkos är visst en inne färg nu om man tittar på HM. :-)

Jg hade kunnat tänka mig vita gardiner och hellre sätta färg på lampskärm och ljuskoppar mm.

Vi ska ju till ullared med jobbet i april kanske jag skulle vänta men det känns väldigt långt dit nu :-)

Dessa från Gekås gillar jag. (inte vita dock)

Av Ida - 22 januari 2011 13:01

Ända sen i måndags när jag fick den hemska nyheten om att min "gamla" klass kompis förlorat sitt barn har tankarna snurrat.

En av tankarna har varit, hur kan jag hjälpa?

Häromkvällen kom jag hur jag ville göra, vi har skänkt pengar till hjärt och lungfonden i den avlidnes namn

 

<3 Ge fler hjärtan chansen att klappa längre! <3

 

Man kan även:

 

 

SMS:a HJÄRTA

till 72 900

så går 50 kr till forskningen.


Jag har gjort det gör du det också!

Av Ida - 20 januari 2011 16:55

Peter är hemma och då har jag internet. :-)

Wictor fortfarande dålig, släppte en fis och bajjade ner hel sängen. Sängen har blivit renbäddade ett X antal ggr denna veckan och den är inte slut än.

När Peter kom hem fick han köra och storhandla. Vi satte oss och planerade in maten för flera dagar framöver för att vara säkra på att ha mat i kylskåpet om vi också blir dåliga. Låt oss slippa det!!



Av Ida - 19 januari 2011 12:05

Alla ord just nu känns överflödiga. En klasskompis från gymnasiet genomgår nu den värsta tiden i sitt liv. De har förlorat ett barn. De lever min och alla andra föräldras mardröm, all styrka och kärlek till dem!Wictor började kräk idag så vi fortsätter våra dagar i sängen med mys och film. Kramar mina barn extra mycket!Ta hand om varandra!

Av Ida - 17 januari 2011 19:00

Maja började kräka vid tre i natt sen har hon fortsatt nu är hon lite piggare. Hoppas det håller i sig! Nu hoppas jag att vi andra slipper det. Fast det finns värre saker.... Det finns dom som har det 100 ggr värre! Blir inte mycket bloggande nu på några dagar, Peter har dator och singel medzsig och kommer hem på torsdag. Får nöjja mig att blogga från iphonen till dess.

Av Ida - 16 januari 2011 14:37

 Bild från julgransplundringen i veckan.

    

  

Fanns fler men när jag tittar på dem kom jag på att Maja var byxlös och de bildern vill jag inte lägga ut som ni säkert förstår.

Av Ida - 16 januari 2011 14:23

Wictors handbollsträning igår hade gått bra. Han hade velat stå i mål:-)

När grabbarna kom hem åt vi lite mat, snabbt och gott korv i bröd. Sen körde vi till Jössarinken där morfar mötte upp med nyslipade skridskor. Mormor var också med för att titta på när Peter och Wictor skulle åka. Jag tycker det gick över förväntan och vi ska upp dit i dag igen.

Denna gången ska även Maja prova att åka! Vi ska försöka låta barnen åka så mycket som möjligt nu innan de stänger för säsongen. Vi har varit lite trögstartade med det här skridskoåkandet. Men hoppas vi ska få till det nu.

 

   

   

 

Efter åkte vi hem till mormor och morfar och fick god mat. Vi blev kvar till kvällen men sen ville vi hem och lana i soffan innan vi skulle sova.

        


Dirket när vi kom hem så kraschades pepprkakshuset :-)


Av Ida - 15 januari 2011 10:26

Jag hade gärna tagit emot lite hemhjälp. Då i form av tvätt och invikning i gaderoberna. Det hade väl behövts en si så där 1 gång i veckan.

Sen tycker jag det är kul att putsa fönster men får ite tid till det så den hjälpen hade inte heller suttit fel kankse en gång var tredje månad kanske.

Ja det är nog det jag hade velat ha hjälp med :-)


Skulle man lyxa till det riktigt hade matlagning i veckorna varit sååå skönt. Slippa lite stress i vardagen.

Drömm kan man ju eller hur :-)


Ovido - Quiz & Flashcards