Idus

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Ida - 17 november 2008 17:32

Tänker på Wictors första jul och tittar på bilder från när han var liten. Jag ville verkligen att allt skulle bli helt perfekt! Så även denna jul. Nu är vår lilla Loppa här och Wictor är stora gossen som säkert kommer vara rädd för tomten men sååå förväntansfull. Man kommer verkligen se vad han tycker om julklapparna, vilka som är "bäst". Sen kan han vara med vid julbaket och allt julpyntande. Jag älskar verkligen julen!

Av Ida - 17 november 2008 13:27

Den nya veckan inleddes med besök av sofie, filip och olivia. en super bra start!

Wictor och Filip leker så bra, det är kul! Vi hann med att både fika och äta lunch. Till lunch blev det fläskpankaka, längesen vi hade det nu :-)


Wictor han har lärt sig att hans mamma heter ida (ia) och pappa heter peter (peppe).  Alltså heter vårt hus peppesbodega, hahahaha!

Efter jag röjt undnan och dammsugit efter barnens lek så tänkte jag att vi skulle gått ut och plockat lite löv och pysslat lite. Klädde på en trött Maja och somnade henne. Sen blev jag fast här och Wictor framför Lotta på bråkmakargatan på tv.n men får nog snart rycka upp mig och gå ut!


Igår slog jag in alla julklapparna. Har nog nästan alla klara bara lite kvar, skönt! Känns bra att inte hela december lönen går till julklappar :-)

Vi firar ju jul 3 dagar. Lillejulafton hos min systet med kusin och hennes familj, julafton här med mina föräldrar och syskon(inte storebror) och sen peters mamma.

Juldagen firas hos mamma och pappa med mina syskon denna dagen även storebror och hans familj. Så det blir ju lite julklappar fast att vi bara ger barnen och de vuxna som inte har barn såklart .-) Juldagen brukar vi även passa mina brorsbarn över natten då min storebror och hans fru brukar gå ut. Wictor bara älskar det!!! Vi med såklart, min brors barn håller jag väldigt varmt om hjärtat!

Ovido - Quiz & Flashcards