Idus

Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Ny vecka

Av Ida - 17 november 2008 13:27

Den nya veckan inleddes med besök av sofie, filip och olivia. en super bra start!

Wictor och Filip leker så bra, det är kul! Vi hann med att både fika och äta lunch. Till lunch blev det fläskpankaka, längesen vi hade det nu :-)


Wictor han har lärt sig att hans mamma heter ida (ia) och pappa heter peter (peppe).  Alltså heter vårt hus peppesbodega, hahahaha!

Efter jag röjt undnan och dammsugit efter barnens lek så tänkte jag att vi skulle gått ut och plockat lite löv och pysslat lite. Klädde på en trött Maja och somnade henne. Sen blev jag fast här och Wictor framför Lotta på bråkmakargatan på tv.n men får nog snart rycka upp mig och gå ut!


Igår slog jag in alla julklapparna. Har nog nästan alla klara bara lite kvar, skönt! Känns bra att inte hela december lönen går till julklappar :-)

Vi firar ju jul 3 dagar. Lillejulafton hos min systet med kusin och hennes familj, julafton här med mina föräldrar och syskon(inte storebror) och sen peters mamma.

Juldagen firas hos mamma och pappa med mina syskon denna dagen även storebror och hans familj. Så det blir ju lite julklappar fast att vi bara ger barnen och de vuxna som inte har barn såklart .-) Juldagen brukar vi även passa mina brorsbarn över natten då min storebror och hans fru brukar gå ut. Wictor bara älskar det!!! Vi med såklart, min brors barn håller jag väldigt varmt om hjärtat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards