Idus

Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Till C

Av Ida - 3 september 2008 22:20

C: Tack för din kommentar! Den betyder mycket. Kommer ihåg att du skrivit till mig innan.

Jag har aldrig eller känner mig inte direkt stark. Är egentligen väldigt rädd av mig. Tar aldrig första kontakten till nya vänskaper eller annat. Men det ska det bli ändring på! Jag är väldigt social och trivs sååå med människor runt mig. Då helst sådana som inte bara tar utan även ger.

När jag började må dåligt sökte jag hjälp snabbt och jag har haft intällningen att jag ska ta mig ur detta helatiden. Och det har hjälpt mig massor. Jag har utvärderat i stortsätt hela mitt liv. Vilka saker som jag mår bra av och vilka saker jag kan/måste vara utan.

Den stora vändpunkten i mitt mående kom en EM när min granne kom över och pratade. Insåg då att det är detta jag mår bra av, människor runt omkring mig. Sen kom även hennes dotter Emilie in och pratade med mig. Jag hade stängt ute hela mitt liv och lät ångesten äta upp mig totalt! Sen den dagen började mina förändringar på allvar.

Jag har kännt saker när ångesten har varit som värst som jag verkligen skäms över att känna :-(


Jag kommer säkert falla tillbaka men som hon på BUP sa idag. Jag ska inte vara rädd för det för det är normalt. Det är normla känslor och jag ska släppa fram dem så det inte byggs på igen!

 
 
Ingen bild

c

4 september 2008 07:49

Du är nog bra mycket starkare än du tror.
Jag hade tex aldrig öppnat mig som du gör här:)
Hade jag inte ens vågat.
Jag är ju tom anonym när jag kommenterar:)
Jag har upplevt lite grann samma sak.
Jag är också social,behöver det,men har svårt för det.
Är rädd för en massa.Svårt att förklara.
Jag är hur som helst jätteglad att du mår så mycket bättre.
jag mår också extremt mycket bättre idag än för några år sedan.Även om det finns en del kvar att ta itu med.
Ha det bra!

 
Lisa

Lisa

4 september 2008 08:50

kan inte annat än att hålla med, du är så stark! heeeja ida ;)

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards