Idus

Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Onsdagen!

Av Ida - 3 september 2008 21:41

I dag var jag och Peter på BUP. Jag känner att jag mår så bra att vi ska dit igen om 2 månader för att avsluta. Men jag får ju ringa om jag skulle känna mig sämre igen såklart. Men det ska inte behövas.

Anledningen till att jag "tillfrisknat" så snabbt  beror väl på att jag gjort stora förändringar i mitt liv och sen att det var hormonerna som "spökade"

Jag frågade hon på BUP varför hon trodde att det blivit som det blivit. Hon sa att hon trodde att min jobbiga grav. och sen att mormor blev dålig gjorde att jag samlade på mig massa känlsor som sen ville ut samtidigt. Kroppen sa i från.


Sakerna som jag har förändrat i mitt liv behåller jag för mig själv men de märks säkert inte av de runt mig. Det är saker jag kämpar med flera ggr om dagen!


Jag har inte med något av mina barn kännt den där enorma kärleken direkt som alla prata om utan om jag har kännt beskyddar instinkt. Detta är inget jag har hållit inne med utan prata om. Jag är ingen bra spädbarnsmamma utan trivs bäst när barnet blir lite äldre. När vi lär känna varandra. Men jag har aldrig ångrat mina barn och de är båda välplanerade.

Efter mina grav. och förlossningar så har jag tappat mig själv på vägen och inte sett ngt ljus i tunneln. Fast att jag innerst inne vet att det kommer bli helt underbart. Jag har så höga krav på mig själv samtidigt som jag vet att det inte funkar att ha det så.

Tänker på alla andra före mig själv. Får dåligt samvete om jag skulle ta en potatis mer än Peter vid maten m,m.

Jaja nu har jag öppnat mig lite.......

 
 
Ingen bild

c

3 september 2008 22:18

vad stark du är..
Beundrar dig.Jag har skrivit lite innan för länge sen om att jag mått likadant.
jag tycker du är väldigt modig.
jag har också gjort förändringar som för mig är stora.
handlar lite grann om social fobi osv för min del.
Att våga helt enkelt.
Drt är roligt att läsa att du mår bättre och att du ser ljus.
Du är stark:)

 
anna

anna

3 september 2008 23:01

jag är imponerad över att du vågar öppna dej så mcyket som du gör i bloggen :) måste ju
va ett väldigt stort steg att våga berätta detta för alla. Tänker på dej Ida och skönt att du mår så mycket bättre. Kram

http://famfett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards