Idus

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Lördag

Av Ida - 23 augusti 2008 14:59

Idag har vi varit inne på stan, Wictor behöver nya byxor. Men tyckte det var för dyrt, ska kolla HM oxå. *snålis Ida*

Provade Wictors overaller och vinterjakor från förra vintern idag. det passade. Stl 80 :-O  Han kommer väl antagligen växa ifrån det under vintern men då köper vi nytt då. De vinter kläderna han har sen förra vintern är ju knappt använt.

Men som sagt skulle han växa ifrån det så ska vi upp till Ullared innan jul så då får det inhandlas i såfall.


Träffade även en gammal jobbar kompis.Vi har pratat länge om att träffas (redan när Wictor var bebis) men har inte blivit av. Hon sa att hon inte vågat ringa. Varför är man sån ?? Jag är precis likadan.

Fick även mig ett gott skratt vad gäller "skvaller" , hur en fjäder blir till en tupp. Måste berätta för dig Lauris och se om ngt av det stämmer!!!

 
 
Sofie

Sofie

23 augusti 2008 15:31

Skönt att ni mår bättre! :) Hoppas allt är bra annars med er! Kram

http://mammasofie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lauris

23 augusti 2008 20:29

ja, du Idus! Du kunde inte låta bli o ringa o höra om nåt av de var sant;-) O jo Astrid är ju egentligen en liten pojke (har jag inte sagt det? ) O så föddes han på tok för tidigt...
O hoppas nålarna är sterila i framtiden;-) hihihihi:-)
Bråkat med Henrik idag. Usch! Det är inte ofta vi blir osams men när vi väl blir det är de såå jobbigt:-( Men nu är vi vänner igen som tur är...
Kram kram

 
Ingen bild

Lauris

23 augusti 2008 20:31

förresten glömde ju berätta då vi pratade förut idag att jag igår vann 370 kr på MariaBingo.haha Men de pengarna försvann ju snabbt igen på ett par timmars spel;)

 
Ingen bild

Lauris

24 augusti 2008 22:44

hej!
Tack fr trevlig stund hos er ikväll. Astrid var sjukt trött hela vägen hem. Satt o skrek i bilen ändå tills jag började sjunga trollmors vaggsång för henne hela vägen hem. Hmm...Var hes när i kom hem;-)
Såå go, Wictor. Charmtroll. O lilla Majsí med, mysigt att få hålla henne. Sötisen...
Kom precis på en sak. Du är skyldig mig lite pengar. Minns tyvärr inte riktigt hur mycke det var. Gör du? Tror typ 130 kr. Var nånting med sakerna du köpte åt oss från Ullared o så räknade vi ut att du blev skyldig mig mellanskillnaden. Hoppas du kommer ihåg det... Minns att de tvar tänkt att du skulle sätta in det på mitt konto men så fick du aldrig mitt kontonmmer. Hmm... så längesen nu.
Kram så länge:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards