Idus

Alla inlägg under december 2010

Av Ida - 5 december 2010 08:13

Den 18/12är vi bjudna på julfest med Peters numer förra jobb....inget jag ser fram emot direkt men har lovat att följa med. Jobbigt när man inte känner en ända. Det kan bli hur kul som helst sen å andra sidan kan det vara så att man VANTRIVS.

Då hade man ju kunnat åka hem efter maten men min snälla make har bokat bussen som företaget ordnat till och från julfesten...grrr

Nästa problem är ju kläder...måste ha något på mig som jag verkligen trivs i och känner mig fin i för att kompensera min osäkerhet till själva tillställningen ;-)

Får hoppas att gekås har något att erbjuda annars brinner det i knutarna.

  

Av Ida - 4 december 2010 19:41

>Det var super lugnt på IKEA i dag, säkert många som inte vågade sig ut på vägarna.Men det gick jätte bra att köra också.

Deras vita blockljus var helt utplockade, galet! Det är ju nu man vill tända MASSOR med ljus.

FENOMEN blockljus vit Diameter: 10 cm Höjd: 29 cm


Väl hemma åt vi lite mat och sen tittade vi på julkalendern som för övrigt får höga poäng utav mig. Jag gillar den verkligen och barnen också.


  

Av Ida - 4 december 2010 10:40

Har ringt Telenor och morrat lite.....lovar saker som de sen säger att de inte kan göra. Men de kompenserade det så jag blev nöjd i allafall :-)

Tur det..för jag var minsann laddad annars :-)

Nu har jag anmält och begärt lite VAB på försäkringskassan...en hel månad för sent....hinner inte med så mycket längre.


Nu ska vi till syster på ett litet besök vill inte ens fundera på hur längesen det var jag var där :-(


Om en vecka .... är det dags för vår lilla tripp i goda vänners lag!!

Av Ida - 4 december 2010 09:59

Idag har vi hunnit med en riktig mysfrukost, varm chorcklad och tända ljus. Maja sov längre den lilla Loppan och missade myset. Jag somnar tidigt och vaknar tidigt, i morse vid 6. Jag gillar att stiga upp tidigt och mysa i gång dagen.

Det blir ingen handboll i dag, Wictor är förkyld och är lite tungandad. Ingen idé att chansa då.

Vi tar oss en tur till IKEA idag i stället och inhandlar Majas julklapp

DUKTIG Minikök vit Bredd: 72 cm Djup: 40 cm Höjd: 108 cm


Av Ida - 1 december 2010 19:55

Onsdags mys....Nu bonde söker fru!  

Av Ida - 1 december 2010 19:47

Första december i dag......bara 24 dagar till julafton....hur ska man hinna allt eller rättare sagt orka?

Tur att det är lite ledighet att se fram emot.

Idag har barnen öppnat 1:a luckan i julkalendern från brandskyddsföreningen (tror jag det var) . I dag fick de ett uppdrag, rita en en teckning och sätt upp på dörren med temat "Glöm inte släcka ljusen". Wictor klarade uppdraget finnemang  medans Maja tog sig en lur. Rolig kalender det där.

Idag när jag slutat jobba ich hämtat barnen åkte vi till Kristianstad och handlade skor på skopunkten till mig och Maja. En tur till Biltema blev det för Peter också.

Peter har snart avslutat sin första dag som arbetslös som var påfrestande så han behövde vila i 1,5 timme :-)

Nej skrev det med glimten i ögat menar inget illa. Förstår honomm mycket väl, efter han varit på jobbet och lämnat papper och varit på arbetsförmedlingen gick nog luften ur lite. Det förstår jag!

Han ska passa på att vila nu efter han jobbat så mycket sista tiden.


Av Ida - 1 december 2010 19:45

Något varmt att ta på fötterna önskar jag mig.

Dessa finns på Gekås

Ovido - Quiz & Flashcards