Idus

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Ida - 5 december 2010 20:37

Söndag kväll , det insåg jag precis...Det betyder jobb i morgon. Inte jätte laddad måste jag erkänna. Får försöka tänka på att det är en lite kortare vecka och även veckan efter.

Nu när jag tänker efter tror jag inte att jag jobbar en full vecka alls innan julledigheten. JIPPI!

Ska bli så härligt att få vara lediga tillsammans, åka pulka, baka, leka och mysa tillsammans.

En liten tripp till Skövde blir det efter jul, där ska nyår firas. Ska bli kul!


Ett bad sen sängen tror jag!

  

Av Ida - 5 december 2010 15:34

   Lite sorgligt är det allt när man rensar och slänger massa bebis saker.....Vi har bestämt att vi inte ska ha fler barn. Men ändå så kan jag inte låta bli att längta lite. Fast det är ju helt naturligt att jag gör det. Maja är ju ingen bebis längre och Wictor är ju stora killen.

Fast vårat beslut om att inte skaffa fler barn har börjat bli ett mer...kankse om 5 år typ..

När vi säger det vet vi samtidigt att livet om 5 år kan vara bekvämare då barnen klarar sig mer själva. Men samtidigt jobbigare då det är läxor och aktiviteter på ett helt annat sätt.


Sen om jag ska vara realistisk så tror jag inte att jag klarar en graviditet psykiskt eller fysiskt heller för den delen.


Men jag tampas ofta med känslan om att för göra hela bebis tiden rätt...njuta,må bra mm. Frågan är bara om jag någonsin kommer att kunna göra det?? Antagligen inte.


Fast att säga kanske om 5 år känns bättre, inte så definitivt ;-)


  

  

Av Ida - 5 december 2010 13:49

Andra ljuset är tänt och vi är ännu ett steg närmre julafton!!


Idag städar och röjjer vi. En kompis sa: "ni rensar och röjjer ofta"

Ja och så har vi mycket skit också!


Kläder,leksaker,böcket och massa annat har slängts idag....måste köra allt till tippen med. Vilken tur att maken är arbetslös ;-)


Majas och Wictors gaderober är ut rensade och även min egen.Jag rensar gaderober ganska ofta på så vis är det lättare att köpa nytt, eller hur?


Vi hoppas bli färdiga med allt här hemma i veckan som kommer. Då kan vi komma hem till ett städat och julfärdigt hus efter Ullareds trippen. Sen bara invänta julen och göra allt jul pyssel, baka pepparkakor,lussekatter och göra julgodis. Allt det där som är sååå kul! :-)

  (2008)  

Av Ida - 5 december 2010 08:20

Att glädja någon annan känns bra.

Därför ber jag er att klicka in på denna sidan och rösta.


http://mythos-beach.apollo.se/WCHvJ


Ni lägger då en röst för Sofie.

Hon tävlar om att få bli resebloggare för Apollo och hon kommer att göra ett fantastiskt jobb.

Titta in på hennes blogg men först och främst lägg en röst på henne!!

Jag vet att det skulle glädja henne väldigt mycket!!


(Man kan rösta varje dag och tänk på att rösta från varje dator du kommer åt :) )


Jag röstar, gör du??

Av Ida - 5 december 2010 08:13

Den 18/12är vi bjudna på julfest med Peters numer förra jobb....inget jag ser fram emot direkt men har lovat att följa med. Jobbigt när man inte känner en ända. Det kan bli hur kul som helst sen å andra sidan kan det vara så att man VANTRIVS.

Då hade man ju kunnat åka hem efter maten men min snälla make har bokat bussen som företaget ordnat till och från julfesten...grrr

Nästa problem är ju kläder...måste ha något på mig som jag verkligen trivs i och känner mig fin i för att kompensera min osäkerhet till själva tillställningen ;-)

Får hoppas att gekås har något att erbjuda annars brinner det i knutarna.

  

Ovido - Quiz & Flashcards