Idus

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Tisdag

Av Ida - 18 november 2008 20:53

Idag är det tisdag och min kära mamma fyller 55 år! Men firas på lördag.

Även en av Wictor och Majas kusiner i bromölla fyller år idag så vi har varit och firat han och hans storebror som fyllde år förra veckan.

Wictor spelade på de stora pojkarnas trummor och blev helt GALEN när vi skulle hem. Han vekligen älskar att spela instrument. Ligger ju i släkten så vi ska försöka uppmuntra det har vi bestämmt!


I dag på dagen har min syster varit här. Jag har bakat biskvir (Wictor hjälpte till) sen har vi ätit  och fikat. Wicto har gått utan blöjor heladagen tills vi skulle åka på kalaset. Kissat på toa, kom dock lite bajs i kalsongen en gång. Men vad gör det han har verkligen varit super duktig!!


Lite julklappar vi har köpt, om ni vill ha tips :-)

* pussel

* Pippi figurer (pippi huset var för klent så vi väntar tills han blir lite äldre, kanske i födelsedags present)

* En radiostyrd bil som är lätt att köra

* klossar

* badleksaker

* Tomte (våra barn får en tomte varje år. Jag fick det när jag blivit äldre och tycker det är så roligt att tänka tillbaks när jag plocka fram det. Även se vilket mode på tomtarna det var just då.)

* Film (Wictor älskar film, finns ju en del pedagogiska. astrid Lindgrens filmer älskar vi ju bara!)


Sen är ju duplo verkligen uppskattat och little people!


I morgon kommer Emilie hit och ska äta och kolla bonde med oss, ska bli kul!!


 
 
Frida

Frida

20 november 2008 11:36

SJÄLVKLART :D
Kom du.

Kraam

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Tina

Tina

24 november 2008 17:22

Har utmanat dig! Kolla in min blogg..

http://www.tinaboos.bloggspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards