Idus

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

semester time idag!

Av Ida - 13 augusti 2008 09:03

I dag bär det av till västervik. Men först ett besök på BUP.


Vi har tänkt att ta ett stopp i Kalmar för att äta på IKEA (så har man det gjort innan man kommer fram) och sen blir det även att vi springer in på city gross som ligger brevid. Den affären gillar jag. Så stor och massa roligt och gott är det där.


Igår hade jag en super dag, ingen ångest alls! Så skönt!!

Vi var hos mamma och pappa och blev klippta. Wictor och Peter blev super fina men mig kan hon inte klippa! hahaha! Ett jack på ena sidan. Men jag är ite så känslig med mig hår. Fast pappa lovade att betal en klippning till mig :-D


På söndag ska jag och 3 andra tjejer till Malmö. En av dem är hon som ska gifta sig i september, den andra känner jag inte så väsrt bra men är super trevlig då vi varit på samma fester osv och den 3:e vet jag inte alls vem hon är.

Vi ska i allafall ner till Malmö och bli stylade och fotograferade för HM katalogen, skojar bara , hahahahaha!

Vi blir stylade och fotade gratis. Men får sen köpa fotografierna om vi vill. Ska bli kul!!! 

3 ombyten ska man ha med sig.

 
 
Ingen bild

Lauris

13 augusti 2008 09:26

hej min vän!
Skönt att du hade en bra dag igår. Men tänk inte för mycket på det idag att det var så br aigår o jämför. Sånt går ju upp o ner tyvärr. Vet att ju mer jag täner på sånt ju värre blir det. Jag är knäpp, jag vet;-)
Vi kom hem igår id 13-tiden. Känns ok att va hemma fast jobbigare än att va iväg. Men skönt att vi har fullt upp framöver. Ska hämta banankartonger idag o börja packa inför flytten. Blandade känslor vad gäller flytten men blir nog bra. Börja om på nytt om inte annat.
Fick mail ifrån Ylva häromdagen. Måste maila tillbaks o fråga om mitt schema jag har. Ingen aning om nånting. Såå förvirrad, glömsk o konstig sen vi förlorade Emma:-( BArnens namn på jobbet har jag totalt glömt bort, personalens namn, min klipptid fick jag ringa om idag, trodde det var idag men det var de ju inte. Slarvar bort saker hela tiden o glömmer allt.Känns inge kul at inte ha koll på läget.
Hoppas nu ni får mysigt på er tripp. Mitt ex är ju ifrån västervik så där har jag vatt o sprungit en hel del;-) Mysigt där... Men beror ju på sällskapet förstås.haha
Ses snart..hoppas jag.
Kramar i massor till dig, min kära vän. Miss you!

 
Ingen bild

Liz

13 augusti 2008 09:56

HEj! ha en riktigt trevlig semester nu! Och det lät ju kul med Malmö...spännande! kram på dig!

 
Ingen bild

Emilie

13 augusti 2008 22:06

Va mysigt med lite semester =) Är så avundsjuk på er fina husvagn =/

Lät ju som en väldigt skoj grej ni skulle hitta på med Anja. Hoppas ni får kul.

Tänkte vi skulle hitta en dag nästa vecka som ni kunde komma. När kommer ni hem?

Hälsa familjen.

Kramar Emilie

 
Ingen bild

Lauris

15 augusti 2008 13:28

Älskade Emma
Mamma saknar dig så
Undrar hur du har det
I himlen den blå

Emma, min Emma… tycker så
Mycket om ditt namn
Tänker på hur mysigt de skulle
bli att hålla dig i min famn

Lilla gumman, önskar så
att du kunnat stanna kvar
Såg ju fram emot att du skulle komma,
Fast inte ännu på många dar

Alldeles för liten såg du ut
men ändå var du så fin
Redan mammas mörka hår o
Exakt din pappas min

Lilla ängel, varför
Gör så ont i mammas hjärta
Tomheten jag känner
Är en så hemsk smärta

Tror och vet att en vacker dag
Så får vi träffas igen
Mamma, pappa, storasyster
O så du, kära lilla vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards