Idus

Alla inlägg under mars 2011

Ont

Av Ida - 19 mars 2011 19:55

Har verkligen ont om tid för tillfället. Det pågår så mycket i min lilla skalle.

Har tagit ett beslut och väntar bara på när egentligen. Ni kommer självklart få veta!


Ont som rubriken också för min värk i kroppen. En förkylning som ställer till det. Antagligen den förkylning Maja hade i veckan. Jag har ju fått ligga vaken om nätterna för att massera hennes ben. Nu förstår jag varför hon varit ledsen.


Nu nattas barnen och sen hoppas jg på lite massage från min man...tror ni jag får det?!


Idag har vi varit på kalas...det är det vi gjort sen har vi bara slappat och barnen har lekt som aldrig förr. De leker så bra tillsammans nu!! <3

    


I morgon bjuder jag nog på lite bilder från vår bowling igår och vår skogspromenad förra helgen.

Av Ida - 16 mars 2011 20:17

Vilken dag!! Två "besked" som var allt annat än roliga.Natten som var sov jag och barnen hos mina föräldrar. Eller sov.. Inte jag. Maja har väckt mig en gång i timmen. Hon har sån vork i sina ben så jag har masserat henne hela natten. Tycker så synd om min lilla.<3 inatt hoppas jag på mycket sömn. I morgon ska jag jobba igen, halva dagen. Ska på utbildning som alla anställda i kommunen ska gå. Sen är det lång dag på fredag så kvällen blir lugn och mysig hoppas jag.God natt på er!!

Av Ida - 14 mars 2011 09:15

Dagarna och veckorna rullar på  i en rasande fart...har massa att tänka på så min "lediga" tid går till det. Inte bra, för jag analyserar och tänker för mycket...onödigt när jag inte kan påverka det eller göra att tiden går snabbare. Bara vänta är inte min grej. Men något jag måste lära mig.


Helgen har går i bebisens tecken. :-)

I fredags åkte vi till Sölvesborg och fick träffa en ny liten Olle. Så mysig!! Barnen lekte med Olles storebror och vi vuxna tjattrade :-)

I lördags gick vi en skogspromenad för at plocka blåbärsris.


Tips!

Plock blåbärsris och sätt i en vas, det kommer att komma små blommor.

 

Vi njöt alla av gå och upptäcka saker i skogen.

När vi kom hem åt vi lunch och vilade.


På em/kvälln kom familjen Parnfelt och åt med oss. Sen blev de såklart melodifestivalen. Fick gosa med underbart söta Ture!!!


Natten till söndagen fick Maja feber IGEN! :-( 40 graders feber... i och med att hon hade så hög feber och hög sänka för en vecka sen ringde vi 1177 som ville att vi skulle komma in. Denna gången var det bar en tramsigt virus som tur väl var men hon är slö och gnällig ändå. Lilla Loppan!


Idag är jag hemma med barnen och lär få vara det i morgon med.

Är trött för det har inte blivit mycket sömn i  natt. Maja har varit orolig och vi hr fått ge alvedon var 4:e timme för hon hr varit så varm. :-(

Dop

Av Ida - 8 mars 2011 16:51

I lördags var vi på ett litet mysigt dop. Våra fina vänners son Felix döptes han fick förutom Felix namnen Erik Oliver.

  


Felix hade en av de finaste dopklänningar jag sett. Hans mormor hade sytt en sjömans inspirerad dopklänning. Jätte fin!


Wictor hade fått frågan innan om han ville hälla upp dopvattnet och sa då ja. Vi var osäkra på om han skulle våga när det väl gällde. Men klart han vågade vår tuffa lilla grabb.

  


Maja var underbart söt i sin nya klänning men kanske inte alltid världens gladaste :-)

  


Wictors betyg av dopet var:

"När jag blir stor då ska jag bli präst."

  

SOL

Av Ida - 8 mars 2011 16:23

Fy tusan vad underbart med sol!!!

Äntligen kan man börja tro på att det kan bli vår :-)

  


Trotsen är inte borta utan har gjort sig påmind sedan

 vi vaknade.... Var helt slut är jag kom till jobbet :-(

Tyvärr så är jag för envis för att be om hjälp eller nej om sanningen ska fram ser jag det som ett misslyckande om jag inte klarar ut detta själv... Knasigt jag vet.

Nu i skrivande stund sitter en ARG Maja brevid mig och skriker för att hon vill ha dricka. Jag ber henne att hämta sitt glas..

Men hon kan inte gå..något hon har kört med i några veckor nu..hon säger att hon har ont i sitt ena ben.. Nästan så jag har gått på det och tänkt kolla upp det. men hon har inte ont hos dagmamman.. Trots!


Jag har fått goda råd från kolleor för att härda ut denna trots period,TACK!


    


Av Ida - 7 mars 2011 19:08

Har kommit in i en period där jag gillar att städa, inte röjstädningen men damma och torka..sån städning.

Idag har jag hunnit med att rengöra ugnen och plåtarna och sen putsa 6 fönter. Avkoppling att få grejja med allt detta...


Händer massa i mitt huvud för tillfället..står inför val och förändring och hjärnan går på högvarv..gör jag rätt, blir det bra osv.

Tur att jag har min Peters stöd...men att besluten hade jag hellre lämnat över till någon annan ;-)

Behöver semester:http://www.fritidsresor.se/historien/?film=871

Ligger nu på plats 16 tack vare många av er!! Rösta järnet nu några dagar så hr jag en liten chans!! TACK!

Av Ida - 7 mars 2011 18:58

Ny kommer spyan!!!


ÄR SÅ ARG!!

Mina barn driver mig till vansinne helt ärligt!! 2 barn som trotsar SAMTIDIGT! Det är HELL!

Att jag sen är hemma själv gör ju det hela 100 ggr värre.


Dagen startade med trots och ja den kommer med största sannolihet sluta med det oxå...kankse även med tårar från en dum och utpumpad mamma.

I morse skulle de INTE vakna, INTE klä på sig. Wictor bröt i hop totalt när jag fullföljde med hot med att han skulle få komma i pyjmas till dagmamman. Han hann som tur väl var byta om. Maja grät hela vägen i bilen till dagmamman och tystnade lagom till jag skulle köra.


När jag hämtade dem blev de glada...men skulle såklart inte sitta på sin plats i bilen hem....skrik hela vägen hem....

Hemma har Maja på ren djävulskap kissat på golvet 2 ggr och sen skrattat. Hällt ut sin dricka på bordet för att hon inte slutade tramsa. Wictor har gjort det mesta tvärtom och VÄGRAR lyssna. Han tycker såklart att det är jag som är världens dummaste... Det känner jag mig i och för sig som oxå.

Maja har klätt av sig sina kläder 2 ggr och sen brytit i hop för att hon fryser.....


Tycker TROTSEN kan ge mamma ida ett BREAK nu!!

  

Vilken tur att man älskar sin barn oavsett vad de gör eller hur de är!! <3

Ovido - Quiz & Flashcards