Idus

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

rullar....

Av Ida - 14 mars 2011 09:15

Dagarna och veckorna rullar på  i en rasande fart...har massa att tänka på så min "lediga" tid går till det. Inte bra, för jag analyserar och tänker för mycket...onödigt när jag inte kan påverka det eller göra att tiden går snabbare. Bara vänta är inte min grej. Men något jag måste lära mig.


Helgen har går i bebisens tecken. :-)

I fredags åkte vi till Sölvesborg och fick träffa en ny liten Olle. Så mysig!! Barnen lekte med Olles storebror och vi vuxna tjattrade :-)

I lördags gick vi en skogspromenad för at plocka blåbärsris.


Tips!

Plock blåbärsris och sätt i en vas, det kommer att komma små blommor.

 

Vi njöt alla av gå och upptäcka saker i skogen.

När vi kom hem åt vi lunch och vilade.


På em/kvälln kom familjen Parnfelt och åt med oss. Sen blev de såklart melodifestivalen. Fick gosa med underbart söta Ture!!!


Natten till söndagen fick Maja feber IGEN! :-( 40 graders feber... i och med att hon hade så hög feber och hög sänka för en vecka sen ringde vi 1177 som ville att vi skulle komma in. Denna gången var det bar en tramsigt virus som tur väl var men hon är slö och gnällig ändå. Lilla Loppan!


Idag är jag hemma med barnen och lär få vara det i morgon med.

Är trött för det har inte blivit mycket sömn i  natt. Maja har varit orolig och vi hr fått ge alvedon var 4:e timme för hon hr varit så varm. :-(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards