Idus

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Ida - 22 augusti 2011 21:21

Första dagen i skolan.

Helgen har varit super och nojjiga och oroliga Ida har inte synts till (!!!!).

Det måste betyda att jag gör helt rätt.


Skoldagen har varit ok. Inte mer. Vi är en stor klass på 30, 25 var där idag. Kännde inte en ända. Men det lär jag göra snart. Pratade med en tjej som ser snäll ut. :-)


Jag saknade tempot. Allt är så överpedagogiskt så jag känner mig dum ibland helt ärligt.

Efter högskolestudier och jobb är man van vid eget ansvar.


En uppgift ska lämnas in redan på fredag men vi har inte fått reda på vad som gäller för den. Synd då jag gärna gjort den i dag.

Min tanke är att försöka jobba undan snabbt för att kunna ta "ledigt" de dagar vi slutar tidigt och har självstudietid. Det ger mig tid med mina barn och varannnan vecka min man och det värdesätter jag MYCKET!

Jag ger det ett par veckor, är det lika segt så ber jag om att få uppgifterna.

Är säker på att jag kommer stöta på uppgifter som kräver mycket och då vill man inte ha något annat som släpar efter.


Men jag är taggad och känner att jag vill detta!

Enda oron nu är....sprutorna. HJÄLP! :S


Sova eller fortsätta läsa i skolboken???

Ovido - Quiz & Flashcards