Idus

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Ida - 23 augusti 2011 20:47

Andra skoldagen. När jag vaknade i morse hade jag samma nyfikenhets känsla som i måndags morse. Dock inte lika nervös ;-)


Dagen har gått bra, pratat med fler klasskamrater. Det känns kul, en bra blandning med massa olika bakgrunder.


Tempot har inte ökat men ena läraren säger att denna kursen är lugn och att det sen kommer bli mycket tuffare. Ibland hoppas jag att det är så. Det är ju nu man är taggad.

Vi fick uppgiften som ska lämnas in idag. Den jorde jag nu idag.

Jag vill gärna kunna känna mig ledig sen på kvällarna. Så därför satt jag kvar i skolan och skrev, skrev sen på datorn hemma en stund innan jag hämtade barnen. I morgon slutar vi tidigt (igenfst denna gång enligt schema) så då vill jag kunna hämta barnen dirket och bara vara med dem.


Barnen sover. Wictor var trött efter sin inskolning på nya avdelningen. Det går jätte bra. Önskar sååå att det vore jag som skolade in honom. Men jag hoppas att kunna ha mer tid om vardagarna med mina barn sen när jag gjort jobbbytet.


Utan att trampa någon på tårna så vill jag bara skriva...var med era barn medans ni kan. Lämna inte dem få dagmamman/förskolan om ni inte måste! Ta dem lediga i bland trots att ni är arbetssökande. För handen på hjärtat vem söker jobb 30 timmar i veckan?

Tiden med små barn är jätte tuff men tiden kan man inte få tillbaks. Så trots att den är jobbig är det ändå tid med dem.

Det grämer mig att jag missar så mycket nytt som händer i mitt barns liv. Jag försöker påverka det genom att skynda mig att hämta dem och minimera tiden hos dagmamma/förskola.


Dagmamma/förskola är super viktigt och bra för våra barn. Men barnets tid med mamma eller pappa är ännu bättre. Det går inte att jämföra det . Så snälla tappa inte självförtroendet och tro att barnet hade det bättre där än hemma!


Detta skriver jag som Ida, inte förskolläraren.


Detta diskuterade jag med min mamma i dag.

Ovido - Quiz & Flashcards