Idus

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Ida - 15 juni 2011 17:34

Midsommar ska som förra året firas i Ullared. Vi och våra skövde vänner pratade om att fira på annat ställe i år men då vi bor på olika platser i vårt avlånga land är det inte helt lätt eller rättvist att hitta något ställe. Sen avgör ju priset också. Vi har ju husvagn medans de får boka stuga. Stuga under midsommar helgen är svindyrt.

Gekås camping höjer inte sina priser och vi var så nöjda med firandet förra midsommarafton att vi tillslut beslöt oss för att boka där i år igen.

Detta året bestämde vi oss för att också bo i stuga.

Tid eller ork för packa upp och ner allt som har med husvagnen att göra finns inte. Tyvärr!


Det ska bli så kul att träffa våra skövde vänner och få prata och framförallt skratta med dem!


Gekås kommer få sig ett besök med såklart och tittar man på gekås bloggen finns där några gobitar.

Trädgårds redskap till barnen.

Av Ida - 15 juni 2011 16:12

Blev ett besök på vårdcentralen idag. Tänkte först kritisera deras dropin system som innebär lååång vänte tid. Men vid närmre eftertanke förstår jag ju hur stresssigt det måste vara för dem som jobbar där och att de nog inte låter oss patienter vänta i onödan. Så hiss i stället för diss!


Jag blev sjukskriven veckan ut och ska ta tillvara på den för att kunna träna och ta min medicin. Fick ny medicin. Känns bra att de jag stött på tror på mig. Känns så viktigt med tanke på alla turer förra sommaren när jag sökte och sökte utan svar....




Av Ida - 15 juni 2011 15:56

När vi körde hem från Åhus i söndags körde vi inom min storebror och sa Hej!


Fick då låna en bok av min brors fru.


Framsidan8cm

















Boken är skriven av hennes kusin och handlar om förlusten av deras son, Calle. Calle blev 3 1/2 år.

Boken är väldigt gripande och jg kunde inte sluta läsa. det tog 2-3 timmar sen var den utläst och tårarna rann.....

humlanmilton




















Författaren Humlan Milton


LÄS DEN!

Ovido - Quiz & Flashcards