Idus

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

många inlägg nu :-)

Av Ida - 29 december 2008 19:46

Har funderat över en sak...


När man kollar runt på alla bloggar så ser jag ofta att många lägger ut bilder på släktingar,från fester osv.

Då undrar jag om de har tilllåtelse att lägga ut de bilderna eller om det är tillåtet att lägga ut bilder på vem som helst...

Menar inte någon av mina blogglänkar så ni behöver inte ta åt er :-)


Kanske en arbets skada då vi på jobbet måste ha förälderns underskrift på att få ta kort på deras barn och att få använda dem.....


Jag vågar inte lägga ut bilder på mer än dem jag vet jag får för. Bilder på mina barn anser jag ju att jag och Peter bestämmer över och kan då lägga ut de som är lämpliga.


Är jag tramsig???

Hur känner ni???

 
 
Lisa

Lisa

29 december 2008 21:34

Har funderat en hel del på det där, även på om jag gör fel som blottar Viggo med offentliga bilder avigt å rätt...
Det är ett dilemma.
Mina släkningar som ställer upp på bild(i allafall nästan alla) vet om att det alltid finns risk att de kommer på bloggen. :D
Hoppas allt är bra med er annars!
Kram

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

30 december 2008 19:36

Jag lägger aldrig ut bilder utan kollat om det är ok med personen ifråga. Handlar om integritet. men lägger man ofta ut bilder och personer i ens närhet vet det kan dyka upp är det upp till dem säga ifrån att de itne vill vara med.

Kram Sara

Ha så kul i SKövde:-)

http://www.sarehn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards